Sorting
Source
Kościan
(29)
IBUK Libra
(12)
Form of Work
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(12)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(26)
unavailable
(2)
unknown
(1)
Branch
Kościan - wypożyczalnia
(29)
Author
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(3)
Gawda Barbara
(3)
Guz Sabina
(3)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Bilewicz Barbara
(1)
Buczak Agnieszka (pedagog)
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chudzik Barbara
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dudak Anna
(1)
Dymmel Anna
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Głażewska Ewa
(1)
Herman Aleksander
(1)
Kanios Anna
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kotuła Krzysztof
(1)
Kotuła Sebastian Dawid
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kusio Urszula (1963- )
(1)
Lada Anna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewartowicz Urszula
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Mazur Mariusz
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Niedziółka Paulina
(1)
Niestorowicz Ewa
(1)
Palak Zofia
(1)
Panasiuk Jolanta
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Różański Andrzej
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Szabała Beata
(1)
Witek Anna (pedagog)
(1)
Wiśniewska Halina
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Woźniak Tomasz (1964- )
(1)
Wójcik Anna Maria
(1)
Łukasik Izabella
(1)
Year
2020 - 2025
(18)
2010 - 2019
(23)
Time Period of Creation
2001-
(17)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(41)
Audience Group
Nauczyciele
(6)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Subject
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Matematyka
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Uczucia
(3)
Arytmetyka
(2)
Autyzm
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Logopedia
(2)
Metoda Montessori
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Afazja
(1)
Anomia
(1)
Areszt Śledczy (Lublin)
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Eksperymenty
(1)
Empatia
(1)
Figury geometryczne
(1)
Geometria euklidesowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grywalizacja
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jąkanie
(1)
Język francuski (przedmiot szkolny)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja naukowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Mostessori
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Mutyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nienawiść
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Odżywianie
(1)
Ojcostwo
(1)
Organizacja wiedzy
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pojęcia
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Postawy
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawo do styczności z dzieckiem
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Regulacja emocji
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwód
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samoakceptacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Statystyka
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Stres
(1)
Symulacja
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(5)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Genre/Form
Monografia
(6)
Raport z badań
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Matematyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
41 results Filter
Book
In basket
Bibliografia przy tekstach.
"Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. […] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu „Matematyczny dar”, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji." Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43203 Wychowanie w przedszkolu (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42453 Uzależnienia. Edukacja zdrowotna (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41896 Socjologia (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 243-249.
Podręcznik stanowi kompendium aktualnej wiedzy i cennych wskazówek dla nauczycieli biologii w szkołach ponadpodstawowych i studentów kierunków przyrodniczych przygotowujących się do zawodu nauczyciela. może być także inspiracjądla nauczycieli biologii i przyrody na niższych etapach edukacyjnych. Przedstawiono w nim potrzebę i podano podstawy teoretyczne prowadzenia szkolnych prac badawczych, a także opisano szczegółowo zjawisko osmozy, jej znaczenie w zyciu organizmów żywych, ze szczególnym uwzględnieniem roli osmozy w roślinach oraz zaproponowano szereg eksperymentów, które można przeprowadzić w warunkach szkolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43567 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42788 Edukacja a media. Technologie informacyjne (1 egz.)
Book
In basket
Bilbiografia przy artykułach.
Streszczenie artykułów również w języku angielskim.
"Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię”. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43239 Logopedia (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43042 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43007 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 42443 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43024 Logopedia (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42683 Edukacja wczesnoszkolna (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42684 Edukacja wczesnoszkolna (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 309-313.
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43686 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 93-100.
Streszczenie w języku angielskim.
„Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak ‒ wraz z wiekiem ‒ zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji." (fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43632 Psychologia dzieci i młodzieży (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 277-291.
"Prezentowana rozprawa dotyczy ważnego problemu dla interpretacji rozwoju umysłu dziecka. Jako jedyna w polskiej literaturze naukowej prezentuje normę rozwojową w zakresie pojęć. Proponuje nową ścieżkę docierania do tajników dziecięcego umysłu. Otrzymujemy wyraziste, subtelnie budowane profile rozwoju kompetencji emocjonalnej w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to bez wątpienia badawcze osiągnięcie autorek, wypełniające lukę w polskiej refleksji nad rozwojem umysłu dziecka. Wiedza ta z pewnością może być podstawą do modelowania dziecięcych zachowań w normie biologicznej i umysłowej, ale także do diagnozowania umysłów i programowania terapii w zaburzeniach mowy (w autyzmie, w padaczkach, w niepełnosprawności umysłowej, w głuchocie)" - z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43557 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41907 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: 50 lat UMCS Wydziału Pedagogiki i Psychologii.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej – wybrane konteksty jest wyjątkowym źródłem informacji na temat wykorzystania arteterapii w systemie penitencjarnym. Autorzy dokładnie analizują i prezentują różne aspekty i konteksty, w jakich arteterapia może być użyta w celu wspierania procesu resocjalizacji osadzonych. Książka wyróżnia się swoim interdyscyplinarnym podejściem do arteterapii w kontekście resocjalizacji. Autorzy biorą pod uwagę zarówno aspekty psychologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, jak i organizacyjne, związane z procesem resocjalizacji, i prezentują arteterapię jako narzędzie skuteczne na poziomie jednostki i grupy więźniów. To kompleksowe podejście jest szczególnie wartościowe, ponieważ podkreśla różnorodność możliwych kontekstów i celów, w jakich arteterapia może być stosowana. Książka jest wzbogacona o scenariusze zajęć, co ułatwia czytelnikom zrozumienie, jak teorię można przekształcić w praktykę. Te praktyczne wskazówki i przykłady pomogą terapeutom i innym profesjonalistom w systemie penitencjarnym w planowaniu i wdrażaniu własnych programów arteterapeutycznych. Książka podkreśla znaczenie roli arteterapeuty jako specjalisty, który jest w stanie dostosować terapię do indywidualnych potrzeb osadzonych. Autorzy analizują także wyzwania związane z pracą w trudnym środowisku więziennym i zapewniają wskazówki dotyczące budowania relacji z osadzonymi oraz zarządzania grupowymi sesjami arteterapeutycznymi. Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej – wybrane konteksty to cenna publikacja, która oferuje kompleksowe spojrzenie na wykorzystanie sztuki w procesie resocjalizacji osadzonych. To źródło inspiracji i wiedzy zarówno dla profesjonalistów pracujących w systemie penitencjarnym, jak i badaczy zainteresowanych terapią sztuką w kontekście resocjalizacji. Książka otwiera drzwi do zrozumienia potencjału sztuki w transformacji życia osadzonych. Z recenzji dr. hab. Pawła Maciaszczyka, prof. ucz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43742 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 299-301.
Streszczenie w języku angielskim
Gra komputerowa na lekcji języka obcego : procesy interakcyjne w zgamifikowanej klasie języka francuskiego porusza niezwykle istotną kwestię, jaka jest wykorzystanie nowych technologii (w tym przypadku gier ko puterowych) w procesie nauczania i uczenia języka obcego podczas lekcji języka francuskiego w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 43588 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 185-191 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 43564 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42830 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again