Sorting
Source
Kościan
(5)
IBUK Libra
(4)
Form of Work
Książki
(5)
E-booki
(4)
Status
available
(5)
Branch
Kościan - wypożyczalnia
(5)
Author
Weissbrot-Koziarska Anna
(2)
Brzozowska Sabina
(1)
Granczarska Małgorzata
(1)
Grochalski Stefan Marek
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Kijaczko Stanisław
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Nyklova Eva
(1)
Piotrowska Julia
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(8)
English
(1)
Subject
Globalizacja
(1)
Logopedia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poezja polska
(1)
9 results Filter
No cover
Book
In basket
(Studia i Monografie ; nr 289)
Bibliogr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38648 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38959 Psychoterapia (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38961 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36396 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39276 (1 egz.)
No cover
E-book
In basket
W ciągu ostatnich 30 lat zaobserwować można w Polsce rewolucyjne zmiany technologiczne, społeczne i ekonomiczne, które składają się na występującą w tytule książki „kulturę konsumpcyjną”. Czy wpływa ona na język polski? A może to właśnie polszczyzna warunkuje jej rozwój? Czy czyjąś miłość można posiadać? Czy czas albo wykształcenie to dziś zasoby sensu stricto? Żeby odpowiedzieć na te pytania, autorka dokonuje wielowątkowej analizy tekstów dawnych i współczesnych. Korzysta w tym celu z materiału słownikowego, z korpusu językowego oraz z cytatów internetowych. Przykładając doń narzędzia charakterystyczne dla leksykologii, semantyki kognitywnej i socjolingwistyki, ukazuje to, w jaki sposób rodzą się nowe mechanizmy językowe warunkowane kulturą konsumpcji. Badaczka przekonuje, że cechą charakterystyczną „nowego wyrażania się” jest czerpanie ze znaczeń tradycyjnych (centrum), ale też jednoczesne rozszerzanie ich o nowe obszary (peryferie). W omawianych mechanizmach dostrzec można wyraźnie scharakteryzowane sposoby konceptualizowania rzeczywistości, w której to, co dotychczas było niematerialne i nie dawało się spieniężyć, faktycznie zyskuje „rynkową wartość” we współczesnym języku. Książka adresowana jest do językoznawców, kulturoznawców, antropologów oraz wszystkich osób zainteresowanych przemianami kulturowymi i zmianami we współczesnym języku polskim.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Jenny rzuciła wszystko i wyruszyła w ekstremalnie niebezpieczną podróż dookoła świata. John pracuje 24 godziny na dobę i kocha to. Kate uwielbia zakupy. W naszym domu gasimy światło, bo chcemy ocalić planetę. Mamy ogromny dylemat – jaki dodatek do pizzy jest najlepszy? Znamy te kolorowe, lśniące podręczniki językowe, zapełnione postaciami, które szaleńczo podróżują, z radością pracują i kupują oraz nie mają żadnych poważnych problemów? Książki pełne dobrych rad i idealnie wypolerowane z jakichkolwiek potencjalnie kontrowersyjnych treści? Autorka analizuje podręczniki w sposób szczególny, pokazując, jak pozornie neutralne i „niewinne” przekazy są przesiąknięte ideologią neoliberalną, „sprzedawaną” nam w sposób niedostrzegalny, jako element zdrowego rozsądku, jako niezauważalne „tak po prostu jest”. To książka nie tylko o podręcznikach, ale o szkole i naszej rzeczywistości w ogóle, przekształcanych w neoliberalny i neokonserwatywny market. To książka o tym, jak rozpoznawać polityczność w codzienności, szczególnie tam, gdzie się jej najmniej spodziewamy. Poszczególne rozdziały, w których przedstawiono wizerunek świata pracy, konsumpcjonizmu, neokonserwatyzm i prywatyzację problemu degradacji środowiska, mogą być traktowane jako swoiste minipodręczniki odkrywania ukrytych, pozornie tylko neutralnych treści. Praca jest adresowana do kadry pedagogicznej – szkolnej i akademickiej, młodzieży szkolnej, studentów i studentek oraz osób zainteresowanych krytyczną analizą przekazów medialnych.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Wieloautorska monografia Wybrane zagadnienia pracy socjalnej powstała w wyniku namysłu nad polem praktyki działalności społecznej oraz aktywności dydaktycznej służącej przygotowaniu i doskonaleniu zawodowemu służb społecznych. W katalogu owych służb lokują się między innymi tacy specjaliści, jak w szczególności: pracownicy socjalni, asystenci rodziny, asystenci osób starszych, asystenci osób z niepełnosprawnościami, opiekunki środowiskowe, interwenienci kryzysowi, streetworkerzy, doradcy zawodowi, animatorzy społeczności lokalnych, profilaktycy społeczni, edukatorzy, terapeuci i wielu innych, których zakres zadaniowy wpisuje się w katalog działań służących realizacji celów systemu pomocy i integracji społecznej, a w szerszym wymiarze w działalność skoncentrowaną na ratownictwie, kompensacji, opiece, pomocy, integracji, reintegracji, profilaktyce, prewencji, edukacji społecznej, animacji środowiskowej, terapii, wsparciu, aktywizacji czy wspomaganiu rozwoju indywidualnego (osób) oraz zbiorowego (grup ludzkich).
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again