Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
E-booki
(16)
Autor
Basińska Małgorzata Anna
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(2)
Kruczek Agnieszka
(2)
Bierzyńska-Sudoł Magdalena
(1)
Brzeziński Łukasz
(1)
Deja Monika
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Janicka Martyna
(1)
Krause Ewa
(1)
Kwiecińska Monika
(1)
Lewicka Monika
(1)
Marszałek Katarzyna
(1)
Rasmus Anna
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Szatlach Maria Ewa
(1)
Tarczyński Andrzej
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(13)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
E-book
W koszyku
Drugi tom monografii „Wybrane zagadnienia z psychologicznej diagnozy klinicznej” został przygotowany ze względu na wciąż aktualną potrzebę kształtowania standardów diagnozowania w pracy psychologa klinicznego. Tym razem autorki publikacji zapraszają do refleksji nad specyfiką diagnozy klinicznej w zależności od przyjętego paradygmatu. Zainspirowały je założenia poszczególnych nurtów teoretycznych, między innymi humanistycznego, psychodynamicznego, poznawczo-behawioralnego, a także perspektywa kliniczna, która może wskazywać na zasadność integracji tych podejść. Książka powstała w efekcie wspólnych dyskusji, badań i analiz, aby posłużyć poszerzeniu wiedzy i umiejętności w obszarze diagnozy klinicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W prezentowanej monografii przedstawiono wyniki badania 100 kobiet bezdomnych zamieszkujących schroniska dla bezdomnych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz odpowiednio zrekrutowanych kobiet mieszkających w domach. Celem prezentowanych badań było porównanie obu grup w zakresie wybranych zasobów osobistych (prężności i nadziei) oraz postaw życiowych w kontekście strategii radzenia sobie ze stresem. Sprawdzono, czy omawiane zmienne przyjmują w populacji kobiet bezdomnych specyficzne konfiguracje. Próbowano także odpowiedzieć na pytanie o występowanie ewentualnych związków między zasobami osobistymi i postawami życiowymi a strategiami radzenia sobie ze stresem w grupie kobiet bezdomnych z uwzględnieniem wybranych zmiennych dotyczących charakterystyk bezdomności. Rozpoznanie zasobów, jakimi dysponują bezdomne oraz strategii radzenia sobie ze stresem, które one stosują, wydaje się być szansą na stworzenie bardziej efektywnych metod oddziaływania skierowanych do tej grupy. Uwzględnienie wśród wspomnianych zasobów prężności pozwala na ocenę możliwości adaptacyjnych kobiet bezdomnych, a nadziei – na określenie ewentualnego pokładania ufności, że aktualna sytuacja może ulec zmianie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelniczek i Czytelników opracowanie, które powstało w odpowiedzi na pojawiające się problemy związane z procesem starzenia się społeczeństwa w Polsce. Niniejsza praca skupia się na omówieniu koncepcji srebrnej gospodarki jako wartości dodanej polityki senioralnej prowadzonej przez państwo, ze szczególnym uwzględnieniem działań senioralnych w województwie kujawsko-pomorskim. Koncepcja srebrnej gospodarki opiera się na założeniu, że zdrowa i aktywna populacja ludzi starszych wnosi cenny wkład ekonomiczny i społeczny oraz zapewnia znaczące korzyści gospodarcze i społeczne. Autorki pracy dokonały analizy polityk i inicjatyw promujących srebrną gospodarkę na rynku pracy oraz ściśle z nimi związane koncepcje zdrowego i aktywnego starzenia się oraz uczynienie społeczeństwa bardziej przyjaznym dla osób starszych. Celem pracy jest również wskazanie determinant rozwoju i zwiększania potencjału srebrnej gospodarki w Europie, Polsce i regionie kujawsko-pomorskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Realia rynku pracy cechującego się różnorodnością, zmiennością, niestabilnością, nieprzewidywalnością, nielinearnością i w końcu wielkim ryzykiem mają silny wpływ na sposoby i możliwości kształtowania ścieżki zawodowej człowieka. W konsekwencji oznacza to konieczność dokonywania wyborów, nauczenia się świadomego planowania własnej kariery i innych obszarów życia, rozwijania umiejętności podejmowania decyzji edukacyjnych, zawodowych i całożyciowych. Nieprzewidywalność i niepewność środowiska pracy stała się signum temporis i wyzwaniem dla poradnictwa zawodowego. Sytuacja taka zmusza do postawienia pytania: jaka metoda pomagania jest „skrojona na miarę” współczesnych czasów, czyli nowej, ciągle i szybko przekształcającej się rzeczywistości? Odpowiedź i uzasadnienie, że taką metodą jest coaching, mający zastosowanie w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych, zawarta jest w niniejszej monografii. Problematyka podjęta w monografii wpisuje się w pedagogikę, a szczególnie w subdyscyplinę pedagogiczną – pedagogikę pracy. (ze wstępu) Książka jest warta przeczytania przez każdego dorosłego człowieka, bowiem bez relacji coachingowej, bez spotkania co najmniej dwóch osób, bez nazwania i wyrażenia własnych myśli, bez empatycznego otwarcia się […] – niemożliwe byłoby ani samopoznanie, ani indywidualny osobowościowy i zawodowy progres. […] Kompletne, wielowątkowe opracowanie poświęcone coachingowi w poradnictwie zawodowym jest potrzebne, tym bardziej że dotychczas takowego w polskim piśmiennictwie naukowym nie było. (Z recenzji wydawniczej dr hab. Urszuli Jeruszki, prof. APS)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badania nad możliwością poprawy funkcjonowania poznawczego osób w różnym wieku dzięki krótkotrwałym treningom poznawczym wzbudzają w ostatnich latach coraz większe zainteresowanie psychologów. Celem badań własnych autorki było sprawdzenie skuteczności treningu uwagi wykonawczej w grupie dzieci 4-letnich i 6-letnich. Szczególnie interesujące stało się przeanalizowanie wielkości poprawy w wykonywaniu trenowanych zadań, angażujących uwagę wykonawczą, ale także zakresu transferu na zadania nietrenowane, angażujące pamięć operacyjną oraz inteligencję płynną. Badanie przeprowadzono w paradygmacie eksperymentalnym, z jedną grupą treningową i dwiema kontrolnymi. Wzięło w nim udział 180 dzieci typowo rozwijających się w okresie średniego dzieciństwa. Książka składa się z czterech głównych części, tj. podstaw teoretycznych, metodologii badań własnych, części empirycznej oraz dyskusji wyników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Na treść publikacji składają się rozważania teoretyczne z obszaru motywów wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, drogi do profesjonalizacji i determinantów funkcjonowania nauczyciela w zawodzie, podstawy metodologiczne oraz wyniki i analizy bogatych i rozległych badań własnych. Monografia jest merytorycznie bardzo bogata, dotyczy różnych obszarów funkcjonowania nauczyciela, ucznia w wieku wczesnoszkolnym i studenta przyszłego nauczyciela małego dziecka. Wzbogaca dotychczasowe perspektywy o nowe interesujące konteksty. Z pewnością zainteresuje naukowców zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, funkcjonowaniem zawodowym nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, czy studentów pedagogiki i praktyków poszukujących odpowiedzi na zaprezentowane w publikacji zagadnienia. Rekomendowana jest także rodzicom, którzy w obecnym czasie stali się nauczycielami własnych dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Autorka podjęła się wysoce oryginalnego i wymagającego dużej świadomości metodologicznej zadania (…). Recenzowana rozprawa wyraźnie poszerza dyskurs na temat ról rodzinnych i zawodowych kobiet w sektorze nauki i szkolnictwa wyższego. Chcę tym samym podkreślić, iż Autorka książki dołączyła do nielicznej grupy badaczek kultury rzeczywistości akademickiej, w której partycypują kobiety-naukowczynie i którą Autorka dookreślała przez rozpoznanie wielkości zakresu tejże rzeczywistości. Jednocześnie idea przewodnia pracy budzi wielowątkowe refleksje wychodzące poza jej główny obszar problemowy – inspiruje bowiem do niekonwencjonalnego namysłu nad społeczną odpowiedzialnością uczelni wyższych, zjawiskiem nierówności społecznych i refleksji nad problematyką kapitału społecznego”. Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Cybal-Michalskiej . „Praca dr E. Krause jest poświęcona ważnemu problemowi godzenia przez kobiety pracy naukowca z macierzyństwem (…). Walorem pracy są przedstawione przez E. Krause rekomendacje, jakie zmiany prawne, organizacyjne należałoby wprowadzić na uczelniach, aby stały się one bardziej przyjazne dla kobiet-matek. (…) sporządzenie ich listy przez autorkę i uzupełnienie o nowe proponowane rozwiązania stanowi warty zauważenia przyczynek do stworzenia sytuacji, w których kobiety, ale także mężczyźni mający dzieci parający się nauką, uzyskaliby warunki poprawiające możliwość osiągania lepszych wyników w pracy. Nie ulega wątpliwości, że łączenie obowiązków rodzinnych, wychowawczych z pracą naukową mającą swoją specyfikę jest szczególnie trudne”. Z recenzji prof. dr hab. Renaty Siemieńskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki badających szkołę zarówno jako środowisko pracy nauczycieli, jak i miejsce kierowania rozwojem uczniów. Praca ma także bezdyskusyjne walory praktyczne. Pokazuje bowiem, jak humor zapobiegać może wypalaniu się w pracy z uczniami. (z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest próbą ujęcia ważnych i aktualnych dla pedagogiki zagadnień, zwłaszcza zorientowanych na wyzwania współczesnej pedagogiki rodziny, która stanowi kierunek zainteresowań pedagogiki społecznej. Teoretyczny opis przedmiotu badań uzasadnia fakt, iż refleksja nad rodziną wyrasta z bogatej tradycji europejskiej, tu szczególnie odnosząc się do krajowego i anglojęzycznego piśmiennictwa. Przedstawione badania własne umożliwiają reinterpretację znanych pojęć, jak choćby: rodziny, rodzicielstwa i macierzyństwa, a co najważniejsze – inspirują (w świetle przeglądu doniesień ze świata teorii i empirii) próbę konfrontacji wizerunku macierzyństwa jako kategorii wyjaśnianej związkami z satysfakcją z życia czy z trudnościami tzw. wypalenia rodzicielskiego. Przedstawiony materiał może być przyczynkiem do dalszych badań i praktycznego stosowania rozwiązań w zakresie wsparcia współczesnych matek zmagających się z problemami wypalenia macierzyńskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W niniejszej pracy opisuję i porównuję wewnętrzne, instytucjonalne (…) uporządkowanie celów wychowania harcerskiego ZHP i ZHR w latach 1989-2019, z racji tego, że obie organizacje podejmują działalność wychowawczą, rozumianą jako rodzaj działań społecznych charakteryzujących się następującymi właściwościami konstytutywnymi: akomodacją, aproksymacją oraz indoktrynacją (…). Stowarzyszenia te poprzez aktywności indywidualne i wspólnotowe stwarzają możliwości rozwoju i samorozwoju zmierzającego w określonym kierunku/kierunkach, w oparciu o przyjęty kanon wartości. Na przestrzeni analizowanych lat stowarzyszenia formułowały w swych dokumentach zestawy celów wychowania. Przyjmuję za Kazimierzem Denkiem, następujące rozróżnienie celów wychowania: naczelne, ogólne, pośrednie, szczegółowe i operacyjne (…). Przedmiotem mojej refleksji jest założona funkcja społeczna ZHP i ZHR (…) wyrażana w naczelnych i ogólnych celach wychowania harcerskiego, określona w statutach i innych aktach tych stowarzyszeń, to jest w źródłach wtórnych (…)opracowanych przy wykorzystaniu schematu badań historycznych. (z Przedmowy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Anna Rasmus podjęła się trudnego tematu wypracowania platformy opisu zaburzeń świadomości w oparciu o system ICF, tj. Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia […] praca Anny Rasmus odpowiada na istotne zapotrzebowanie, i może mieć potencjalny wpływ na pogłębienie naukowego rozumienia zaburzeń świadomości w zakresie zachowań komunikacyjnych, a także stworzyć platformę pod dalszy rozwój klinicznych metod diagnozy i rehabilitacji tej grupy pacjentów. Z tego względu gorąco rekomenduję publikację pracy o takiej tematyce. (Z recenzji dra hab. Marka Bindera, prof. UJ) …wszelkie prace badawcze dotyczące badania istoty utraty lub obniżonej świadomości oraz diagnozy i terapii osób, które znajdują się w takich stanach należy przyjąć jako ze wszech miar pożyteczne. Do takich prac należy monografia p. dr n. med. Anny Rasmus, stanowiąca nowoczesny, przekrojowy wykład na temat zachowań komunikacyjnych osób w stanie obniżonej świadomości […]. Zamierzeniem Autorki było przezwyciężenie tradycjonalizmu w podejściu do diagnozy osób z ograniczoną świadomością, wyrażającego się m.in. koncentracją nad segregującymi i etykietującymi klasyfikacjami, dalekimi od perspektywy holistycznej. Dopiero przyjęcie takiej perspektywy, łączącej różne podejścia – biologiczne, psychologiczne i społeczne – pozwoliło Autorce na przekroczenie dotychczasowych barier uniemożliwiających choćby minimalne uczestniczenie osób w stanie obniżonej świadomości w kontaktach społecznych. (Z recenzji prof. dr hab. Marii Pąchalskiej)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zasadnemu optymizmowi a nawet entuzjazmowi, co do aktywności młodego i dorosłego pokolenia oraz zdeterminowanego eksplorowania przez nie rzeczywistości społecznej, towarzyszyć powinna nam świadomość, jak blisko od zaabsorbowania oraz nadaktywności jest do ryzyka, a od niego do patologii. Publikacja jest źródłem rzetelnej wiedzy o owych ryzykach oraz refleksji nad celami i zadaniami profilaktyki. (z recenzji dra. hab. Mariusza Z. Jędrzejko, prof. UTH) W publikacji autorzy reprezentujący różne dyscypliny i ośrodki naukowe, a także praktycy szczególną uwagę skupili na młodym pokoleniu, bowiem to ono w niedalekiej przyszłości będzie współdecydowało o dalszym rozwoju społeczno-kulturowo-cywilizacyjnym kraju lub nawet społeczności globalnej, a także indywidualnym innych ludzi i własnym samodoskonaleniu. Z tych m.in. powodów właśnie na młodym pokoleniu winna być skupiona szczególna uwaga. W nieco mniejszym zakresie uwzględniono w opracowaniu osoby dorosłe. Autorzy czynili starania, aby przedstawić szerokie spektrum etiologii, fenomenologii i skutków w zakresie powiązań między wyborami zachowań ryzykownych, które mogą prowadzić do uwikłania w stare, zmodyfikowane, czyli dostosowywane do realiów współczesnej rzeczywistości zachowania patologiczne, bądź nowe zachowania – szkodliwe dla samych jednostek i otoczenia. Dodać trzeba, iż pomysłowość niektórych ludzi w tym zakresie jest niemalże nieograniczona. W opracowaniach dość często uwaga skupiona była na indywidualnych wyborach zachowań ryzykownych na tle warunków egzo i endogennych, a także okoliczności i sytuacji, w których ludzie się znajdują. Szczególne miejsce w opracowaniach zajmują zagadnienia dotyczące oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych – wskazano ich możliwości, jak i ograniczenia oraz czynniki je utrudniające. (ze wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedstawiony tom jest próbą ukazania kluczowego znaczenia wartości jako obiektu konstytuującego oraz kształtującego zarówno działania zbiorowe człowieka, jak i samą kondycję człowieka jako takiego. Wartości pojmowane są tu jako czynniki określające kierunek ludzkiej aktywności, związane z reguły z sytuacją wyboru. Tytuł tomu Człowiek w świecie wartości odzwierciedla podstawową charakterystykę ludzkiej kondycji – człowiek ujmowany nie abstrakcyjnie, ale uspołeczniony jest w swych działaniach, ukierunkowany ku wartościom i tylko w takim świetle może być właściwie odczytany sens jego działań i zamierzeń. Książka składa się z ośmiu artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych, w większości związanych z Instytutem Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, którzy mają nadzieję, że przedstawione teksty staną się ważnym przyczynkiem do dyskusji o roli kategorii pojęciowej wartości w szeroko pojętej humanistyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej