Sortowanie
Źródło opisu
Rawicz
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Rawicz - wypożyczalnia
(16)
Autor
Cierpiałkowska Lidia
(2)
Kozielska Joanna
(2)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(2)
Andrzejewski Marek
(1)
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Jadach Katarzyna
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Michalak Renata
(1)
Muszyński Heliodor
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Smykowski Błażej
(1)
Szymański Mirosław Józef
(1)
Włodarczyk Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko
(6)
Młodzież
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Opieka społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Rodzina
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kryzys
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metodologia
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Pedagogika
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Prawa dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Stres szkolny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wizualizacja (psychol.)
(1)
Wybór zawodu
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 171.)
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 161.)
Nazwy aut. na s. 331-332.
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31233 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; 252.)
Bibliografia na stronach 326-338.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31109 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 159.)
Bibliogr. s. 218-220, wykaz aktów prawnych s. 221-222.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 195.)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Zamieszczone w pracy artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się zarówno analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym, związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części: teoretyczną i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31372 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 166.)
Bibliogr. s. 342-358.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 191)
Bibliogr. s.342-357.
Streszcz. ang.
Książka stanowi ogląd teoretyczno-empiryczny procesu adaptacji dzieci do wymagań edukacji przedmiotowej. Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza stanowi analizę o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym zasadniczego problemu. Na tle rozważań nad sensem i znaczeniem adaptacji, podjętych w interdyscyplinarnym kontekście, dokonano opisu mechanizmu adaptacji prorozwojowej i jego uwarunkowań. Jednocześnie ukazano dzieciństwo, jako okres najbardziej sprzyjający dla procesu gromadzenia doświadczeń adaptacyjnych, dzięki nieograniczonym wówczas możliwościom centralnego układu nerwowego. Ponadto, wyeksponowano wagę edukacji szkolnej w kontekście progu między edukacją elementarną a edukacją przedmiotową, ukazując znaczenie jakości uprzednich doświadczeń szkolnych, wyniesionych z etapu edukacji zintegrowanej dla pełnienia roli ucznia na kolejnym szczeblu nauczania. W drugiej części szeroko omówiono wyniki badań ilościowych i jakościowych procesu doświadczania drugiego progu szkolnego uczniów oraz jego uwarunkowań. Zaprezentowano wyniki badań nauczycieli i uczniów. Omówiono strategie pracy nauczycieli z punktu widzenia doświadczeń warunkujących gotowość uczniów do przekroczenia progu edukacji przedmiotowej. Poddano szczegółowej analizie doświadczenia trzecioklasistów w zakresie organizacji procesu kształcenia, aktywizacji, systemu oceniania i poczucia podmiotowości, a na ich tle dokonano opisu trudności adaptacyjnych czwartoklasistów i strategii adaptacyjnych, jakie oni uruchamiają w odpowiedzi na nie. Ponadto, ukazano kierunki zmian w zakresie psychospołecznego funkcjonowania dzieci na starcie edukacji przedmiotowej. Na końcu zamieszczono obszerne podsumowanie, w którym przedstawiono wnioski i rekomendacje skonstruowane w kontekście danych empirycznych i dorobku nauk neurokognitywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Praca jest przewodnikiem przeznaczonym dla osób podejmujących i prowadzących badania pedagogiczne bądź jako licencjaci, magistranci, doktoranci, a nawet habilitanci, bądź też jako badacze mający ambicję uprawiania pedagogiki według reguł obowiązujących w tej dyscyplinie jako nauce społecznej. Początkowa część pracy wprowadza czytelnika w pedagogikę jako naukę, zasady i reguły jej budowania oraz uprawiania. W kolejnych jej częściach autor stara się systematycznie prowadzić czytelnika przez wszystkie czynności składające się na proces badawczy w pedagogice, poczynając od wyboru tematu badań, przez kolejne etapy postępowania badawczego, takie jak: ustalenie celów badań, formułowanie problemów i hipotez badawczych, przygotowanie narzędzi do badań, ich planowanie i realizacja, opracowywanie zebranego materiału badawczego i analizowanie wyników badań, wreszcie kończąc na redagowaniu raportu z nich, a więc rozprawy naukowej zamykającej cały proces badawczy. Książka nie jest jeszcze jednym podręcznikiem metodologii pedagogiki, lecz zbiorem rad i wskazówek, jak krok po kroku, mentalnie i praktycznie realizować poszczególne etapy procesu badawczego w pedagogice. Założeniem przyświecającym pracy jest nieuleganie żadnym jednostronnym kierunkom lub tendencjom w metodologii pedagogiki, a zarazem uwzględnianie tych koncepcji, które są w niej uznawane i stosowane, jak na przykład koncepcje badań ilościowych i jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 251.)
Bibliografia na stronach 339-358.
Streszczenie w języku angielskim.
Współczesna rzeczywistość znamionuje się niestałością, permanentną zmianą i dynamizmem przeobrażeń. Stwarza nowe możliwości wkomponowywania się w przestrzenie społeczne, co sprzyja samorealizacji oraz podmiotowemu zaistnieniu w zglobalizowanym społeczeństwie. Publikacja odnosi się do problematyki kształtowania nastawień młodzieży w stosunku do własnej przyszłości zawodowej. Uznając, że strefa życia zawodowego pochłania coraz większy wycinek egzystencji człowieka - zagadnienie kariery oraz planowania przyszłości zawodowej stanowi interesujący kognitywnie przedmiot badań. Młodzież z Zespołów Szkół Zawodowych w niedalekiej przyszłości stanie się kreatorem rynku pracy. Ponadto, mając na uwadze, że postrzegana jest ona jako grupa, która „już wybrała swój zawód”, można sprawdzić, czy podejmowane przez uczniów tego rodzaju placówek edukacyjnych decyzje uznawane są przez nich za trafne. Orientacja zawodowa stanowi konstrukt bardzo zmienny, wyróżniający się dynamiczną naturą, co dowodzi tego, iż jego jednoznaczne dookreślenie nie należy do zadań najprostszych. W niniejszej pracy podjęto próbę usystematyzowania dotychczasowej wiedzy na temat orientacji zawodowych oraz ich wnikliwej eksploracji w wyniku badań naukowych, których rezultatem okazały się interesujące poznawczo spostrzeżenia, istotne dla teorii i praktyki doradztwa zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30796 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 173.)
Bibliogr. s. 264-274.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 263.)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31560 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej