Sortowanie
Źródło opisu
Rawicz
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Rawicz - wypożyczalnia
(14)
Autor
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Borkowska Maria
(1)
Bullock Claire
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Corneloup Alain
(1)
Eide Brock L
(1)
Eide Fernette F
(1)
Fogler Janet
(1)
Hudson Diana
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Lillard Paula Polk
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Micheli Enrico
(1)
Panfil Katarzyna
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Reid Gavin
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Stern Lynn
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy specjalni
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapuci
(1)
Temat
Autyzm
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Afazja
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Starzenie się
(1)
Stopa płaska
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Udar mózgu
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(2)
Gry i zabawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 244-245.
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31649 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-314.
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli - wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą - zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31444 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis – ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 595-636. Indeks.
Dysleksja Podręcznik praktyka – opis wydawcy Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które - w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą - pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 207-212
Cesarina Xaiz zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31996 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej