Sorting
Source
Rawicz
(218)
Form of Work
Książki
(213)
Publikacje fachowe
(45)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje naukowe
(11)
Druki ulotne
(4)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(186)
unavailable
(30)
unknown
(2)
Branch
Rawicz - wypożyczalnia
(218)
Author
Naprawa Renata
(13)
Tanajewska Alicja
(11)
Okuniewski Juliusz
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(8)
Bogdanowicz Marta
(6)
Jurek Anna
(4)
Knapp Julie
(4)
Mach Cecylia
(4)
Milewski Stanisław
(4)
Attwood Tony
(3)
Grandin Temple
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Kranowitz Carol Stock
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
TANAJEWSKA ALICJA
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczewski Piotr
(3)
Zakrzewska Barbara
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Ayres A. Jean
(2)
Banaszczyk Izabela
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Bentkowska Dorota
(2)
Bochenek Emilia
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Chrąściel Katarzyna
(2)
Evans Craig R
(2)
Gray Carol
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Jundziłł Elżbieta
(2)
KORZENIOWSKA EWA
(2)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(2)
Majewski Andrzej
(2)
Malkiewicz Mariola
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Pisula Ewa
(2)
Reid Gavin
(2)
Sabik Magdalena
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sher Barbara
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Sorensen Patricia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szewczyk Andrzej (anglista)
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Tarkowski Zbigniew
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Wnukowska Katarzyna
(2)
Węglarz Joanna (psycholożka)
(2)
Aquilla Paula
(1)
Arcangeli Donatella (1969- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed
(1)
Ball James
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Beling Artur
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bigott Danuta
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Blok Beata
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bobkowicz- Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Brodowska Joanna
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bullock Claire
(1)
Busz Anna
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Charner Kathy
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Clark Charlie
(1)
Corneloup Alain
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Dandekar Govin (1926- )
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Dobrowolska Anna (polonista)
(1)
Drzał Elwira
(1)
Year
2020 - 2025
(39)
2010 - 2019
(156)
2000 - 2009
(23)
Time Period of Creation
2001-
(82)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(218)
Language
Polish
(215)
Audience Group
Rodzice
(30)
Nauczyciele
(26)
Psycholodzy
(13)
Pedagodzy
(12)
Szkoły podstawowe
(11)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Logopedzi
(8)
Dzieci
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Szkoły specjalne
(6)
6-8 lat
(5)
9-13 lat
(5)
Przedszkola
(4)
Lekarze
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
14-17 lat
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Osoby z zaburzeniami mowy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapuci
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
ponadpodstawowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(6)
Subject
Autyzm
(34)
Dziecko
(28)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(21)
Logopedia
(19)
Mowa
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(17)
Dziecko autystyczne
(16)
Czytanie
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Zespół Aspergera
(12)
Gry i zabawy
(11)
Uczucia
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(9)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Język polski
(7)
Pisanie
(7)
Zachowanie
(7)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(7)
Zespół ADHD
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Afazja
(5)
Bajkoterapia
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(5)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Słuch
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dyspraksja
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Jąkanie
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Pamięć
(4)
Terapia zabawą
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie
(4)
Agresywność
(3)
Arteterapia
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Integracja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Matematyka
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Echolalia
(2)
Gesty
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Inscenizacja
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Mnemotechnika
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(2)
Osobowość
(2)
Subject: time
2001-
(6)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(27)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Poradniki
(11)
Scenariusz zajęć
(10)
Podręcznik
(9)
Materiały pomocnicze
(5)
Program nauczania dla szkoły specjalnej
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze DBN
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik DBN
(1)
Poradniki dla rodzicow
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Program nauczania szkoły specjalnej
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(60)
Psychologia
(37)
Medycyna i zdrowie
(12)
Językoznawstwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
218 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Bibliografia strony 355-376 .
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 31580 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 109.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami oraz dzięki warsztatom prowadzonym w szkołach autorki poradnika opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą objawom zespołu Aspergera w domu i szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31418 (1 egz.)
Book
In basket
Indeksy.
Ten bogato ilustrowany zbiór przedstawia aż 170 rozmaitych zabaw ulubionych przez dzieci już od wielu pokoleń. Czytelnik znajdzie tu propozycje zarówno dla dzieci młodszych, jak i starszych, zabawy indywidualne oraz zespołowe, a także te, które można zrealizować w domu lub w plenerze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31602 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak również z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki oraz głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie między wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31065 (1 egz.)
Book
In basket
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31834 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31903 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 244-245.
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 31649 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 307-314.
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli - wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31552 (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą - zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31564 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 31444 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis – ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31585 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31700 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31567 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 595-636. Indeks.
Dysleksja Podręcznik praktyka – opis wydawcy Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31402 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które - w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą - pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31603 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31502 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 207-212
Cesarina Xaiz zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32118 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32541 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32010 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Rawicz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32019 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again