Sortowanie
Źródło opisu
Rawicz
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(3)
Placówka
Rawicz - wypożyczalnia
(26)
Autor
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Borkowska Maria
(1)
Bullock Claire
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Corneloup Alain
(1)
Eide Brock L
(1)
Eide Fernette F
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fogler Janet
(1)
Furmańska Sabina
(1)
Hudson Diana
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Lampart-Busse Marzena
(1)
Lillard Paula Polk
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Mach Cecylia
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Micheli Enrico
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Panfil Katarzyna
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Reid Gavin
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smoleń Anna
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stern Lynn
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Wilde Kate
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Święcki Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(6)
2010 - 2019
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Pedagodzy
(5)
Logopedzi
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Autyzm
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Logopedia
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(2)
Pisanie
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Afazja
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Diagnoza logopedyczna DBN
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Echolalia
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy DBN
(1)
Logopedia DBN
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Smutek
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starzenie się
(1)
Stopa płaska
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Strach
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Udar mózgu
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Podręcznik
(3)
Program nauczania dla szkoły specjalnej
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze DBN
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(4)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka przeznaczona jest dla pedagogów, psychologów, nauczycieli oraz dla rodziców i osób bawiących się z dziećmi. Przedstawia ona istotę integracji sensorycznej, jej wpływ na zachowanie każdego z nas oraz sposoby stymulacji poszczególnych systemów zmysłowych poprzez zabawę. Zamieszczone w niej zabawy służą stymulacji układu nerwowego małego dziecka. Dzięki nim mózg malucha będzie zdobywał coraz więcej doświadczeń zmysłowych, przez co będzie lepiej integrował docierające do niego bodźce, a jego organizm będzie adekwatnie reagował na sytuację wokół niego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 244-245.
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31649 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-314.
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli - wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą - zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy. fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31996 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis – ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31604 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31567 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej