Sorting
Source
Kościan
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(3)
Branch
Kościan - wypożyczalnia
(3)
Author
Krzychała Sławomir
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Bajkoterapia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mentoring
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rodzina
(1)
Szkolnictwo
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s.337-364.
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły. […] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów. Z recenzji dr. hab. Pawła Rudnickiego, prof. DSW Tutoring pozwala zindywidualizować działania wychowawcze, najpierw przez samo powierzenie tutorowi pod opiekę konkretnego ucznia, a nie całego zespołu klasowego. Nawet jeśli nauczyciel pracuje z większą grupą uczniów (z reguły z 10-12 osobami), to relacja tutor - grupa pozostaje drugoplanowa (Zuchniewicz 2015, s. 121). Tutoring opiera się na długofalowej relacji pomiędzy konkretnym nauczycielem a wychowankiem. Relacja przybiera formę regularnych spotkań tutorskich, zwanych tutorialami (Budzyński, Traczyński 2012). W realiach tutoringu szkolnego są to modelowo indywidualne 30-40-minutowe spotkania, odbywające się raz w miesiącu. Tutoriale stanowią w tutoringu działanie podstawowe, które ogniskuje kluczowe idee i reguły praktyki tutorskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43110 Pedagogika (1 egz.)
Book
In basket
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42714 Literatura dla dzieci i młodzieży (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kościan - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41684 Pedagogika społeczna (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again