Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(10)
Kościan
(2)
Forma i typ
E-booki
(10)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(2)
Autor
Kucharczyk Izabella
(3)
Danielewicz Dorota
(2)
Gosk-Sobańska Urszula
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Marek-Banach Joanna
(2)
Siedler Agnieszka
(2)
Weker Maria
(2)
Aksamit Diana
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Chondros Panagiotis
(1)
Chotkowska Katarzyna
(1)
Cobel-Tokarska Marta
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Dąbrowska-Zimakowska Anna
(1)
Gadomska Karolina
(1)
Goswami Sribas
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Herzog-Krzywoszańska Radosława
(1)
Izydorczyk Bernadetta
(1)
Jedliński Agnieszka
(1)
Kehl Karolina
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kruś Katarzyna
(1)
Krzywik Adrianna
(1)
Kwatera Anna
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Maliszewska-Barej Karina
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Misiak Dawid
(1)
Nerwińska Elżbieta
(1)
Odachowska-Rogalska Ewa
(1)
Odrowąż-Coates Anna
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pokrzywa Anna
(1)
Prokopczuk Magda
(1)
Rojewska Katarzyna
(1)
Rosół Piotr
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skwierczyńska Małgorzata
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Sołtys Zofia
(1)
Stylianidis Stelios
(1)
Szurowska Beata
(1)
Tatsi Chrysanthi
(1)
Ullman Dana
(1)
Urek Mojca
(1)
Vazoukis Haris
(1)
Wiśniewska Dominika
(1)
Woźniak-Prus Małgorzata
(1)
Zabłocka-Żytka Lidia
(1)
Zasuńska Małgorzata
(1)
Zawadzka Dorota
(1)
Żabińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Temat
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Fizykoterapia
(1)
Pais, Marta Santos (1952- )
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawnicy
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Portugalia
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38857 Dziecko niepełnosprawne (1 egz.)
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Nie(pełno)sprawne miasta to książka, będąca zapisem dyskusji o różnych wymiarach niesprawności w mieście. Urzędnicy, urbaniści, aktywiści, dziennikarze oraz eksperci z różnych dziedzin stworzyli transdyscyplinarną przestrzeń wymiany myśli i doświadczeń. Poruszali tematy dotyczące relacji sąsiedzkich, dostępności miasta dla rodziców z dziećmi, osób z niepełnosprawnościami, a także potrzeb „więźniów czwartego piętra”. Analizowali zagadnienia związane z gospodarką odpadami, nieużytkami, ruchem samochodów i obecnością dzikich zwierząt w mieście. Wszystko po to, aby ukazać wieloaspektowe podejście do tematu, podjąć próbę zdiagnozowania barier i ograniczeń oraz poszukiwać sposobów na usprawnianie funkcjonowania przestrzeni miejskiej. Jest to lektura przydatna zarówno do studiowania miejskich problemów, jak i odkrywania odpowiedzi na liczne pytania dotyczące współczesnych miast oraz ich dostępności. Dzięki wiernym zapisom przebiegu dyskusji znajdą w niej coś dla siebie akademicy i studenci, zarządzający miastami oraz planujący ich przestrzenie, a także ich użytkownicy, czyli mieszkańcy miast. Z recenzji: Bardzo podoba mi się zderzenie wiedzy naukowej z poglądami osób zaangażowanych w kwestie (nie)pełnosprawnych miast. O wartości książki decydują transkrypcje dyskusji. Nadaje to nową jakość zagadnieniu. Możliwość skonfrontowania zagadnienia z poglądami aktywistów lub ludzi po prostu dotkniętych danym problemem stanowi fascynujący materiał. Wykracza on poza suchy naukowy opis, pojawiają się emocje, uwidaczniają się kwestie aksjologiczne. Problemy żyją... dr hab. Tomasz Nawrocki, prof. UŚ Książka powstała w ramach projektu „Nie(pełno)sprawne miasta” realizowanego przez UrbanLab w Instytucie Filozofii i Socjologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie w latach 2021–2022.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Omawiana monografia jest wielobarwnym opisem rzeczywistych problemów promocji zdrowia psychicznego. Zostały w niej spenetrowane różne obszary działań – od środowiska szkolnego czy akademickiego do wojskowego, wobec grup osób szczególnie wrażliwych (uchodźców, dzieci i młodzieży, osób z dysfunkcjami słuchu lub z problemami zdrowia psychicznego). Szczególnie ważne jest (…) precyzyjne definiowanie promocji zdrowia psychicznego oraz upowszechnianie przykładów dobrych praktyk w tym zakresie. Dla osób zajmujących się tą problematyką będzie to lektura ważna i inspirująca, ponieważ dostarcza rzetelnych i wiarygodnych informacji o celu, zakresie i formach promocji zdrowia psychicznego. Z recenzji dr hab. prof. APS Ireny Jelonkiewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Małe dziecko z niepełnosprawnością wzroku wymaga wyjątkowo starannie zorganizowanej opieki, ukierunkowanej przede wszystkim na pomoc w wypracowaniu mechanizmów kompensujących braki sensoryczne oraz zapobieganie zakłóceniom w interakcjach z rodzicami. Zgodnie z paradygmatem aktualnie rekomendowanym w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju oddziaływania pomocowe i wspierające koncentrują się na całym systemie rodzinnym. Działania diagnostyczne i terapeutyczne realizowane są w środowisku domowym w ścisłej współpracy z rodzicami, którzy uznawani są za głównych ekspertów w obszarze wszelkich spraw związanych ze swoim dzieckiem. Podstawowym zadaniem specjalistów jest identyfikacja sił, zasobów rodziny i budowanie jej potencjału, a więc udzielanie wsparcia i pomocy w sposób umożliwiający nabycie kompetencji niezbędnych do samodzielnego rozwiązywania sytuacji trudnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Aktualna współcześnie tytułowa duma niepełnosprawności nawiązuje do zrodzonej w latach 90. XX w. w USA idei Disability Pride. Jest ona rewolucyjną zmianą społecznego myślenia o ograniczeniach człowieka. Ukazano ją na tle wieloletniego zgłębiania w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (APS) konstruktu fenomenu niepełnosprawności w zagadnieniach normalizacji, samostanowienia, dobrostanu, a także autorskiego życia i poczucia tożsamości, które stały się inspiracją do tworzenia w APS Interdyscyplinarnych Studiów nad Niepełnosprawnością, nawiązujących do światowego nurtu Disability Studies. Poszczególne części monografii, zgodnie ze wspomnianym nurtem, ukazują: ‒ pedagogikę specjalną jako źródło, inspirację i perspektywę rozwoju nauki w nurcie Disability Studies (część I); ‒ aspekty tworzenia Interdyscyplinarnych Studiów nad Niepełnosprawnością w systematyzacji złożonych działań w APS nad rozpoznawaniem „ukrytego skarbu” (część II); ‒ autorstwo własnego życia, wynikające z prawa każdego człowieka do tworzenia samego siebie i swojego zaistnienia w świecie (część III); ‒ studia nad niepełnosprawnością w rozpoznawaniu współczesnej rzeczywistości edukacyjnej z wykorzystaniem wzorców dydaktyki specjalnej (część IV); ‒ osobę z niepełnosprawnością w ponowoczesnej rzeczywistości społeczno-kulturalnej i w obliczu egzekwowania swoich praw, uczestniczenia w kulturze i umacniania swojej osobowej i społecznej tożsamości (część V). Studia nad niepełnosprawnością, kluczowa tematyka tej monografii, tworzone były w APS w poczuciu dumy i z nadzieją dokonania kolejnego kroku z przeszłości w przyszłość. Przyszłość, w której każdy ma coś do zaoferowania światu, bo nie ma kaleki jest Osoba. To słowo uczyniono swoistym zaproszeniem do podążania dumną drogą do własnej tożsamości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompendium wiedzy dotyczącej ryzyka dysleksji oraz dysleksji rozwojowej. Jest praktycznym przewodnikiem zawierającym wiadomości z zakresu językoznawstwa, psycholingwistyki, logopedii i psychologii. Zaprezentowane autorskie badania dotyczą konsekwencji specyficznych zaburzeń czytania i pisania na wybrane aspekty zdrowia psychicznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Uzyskane wyniki potwierdzają podatność badanej grupy dzieci z ryzykiem dysleksji na depresję i obniżenie samooceny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Monografia jest raportem z badań przeprowadzonych zgodnie z metodologią w orientacji ilościowej. Gratuluję Autorkom zrealizowanego projektu, który wpisuje się w rozpoznawanie specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji) w kontekstach: pedagogicznym, psychologicznym, a także socjologicznym. Podjęte badania są oryginalne i ważne co najmniej ze względu na znaczącą częstotliwość występowania tego problemu edukacyjnego, potrzebę rzetelnej diagnozy i podjęcia właściwych działań naprawczych. Z tego powodu kluczowa jest rola nauczyciela i potrzeba wielowymiarowego poznania dysleksji w środowisku szkolnym. Wszystko to ma służyć zapobieganiu lub choć ograniczaniu problemu dysleksji w dorosłości. Z uznaniem chcę podkreślić uporządkowane i rzetelne zrealizowanie tego projektu badawczego. Widoczne jest to w: opracowaniu koncepcji, skoordynowaniu badań cząstkowych, zgromadzeniu materiału badawczego, zanalizowaniu wyników badań i ich zaprezentowaniu oraz w całościowym skonstruowaniu tego cennego opracowania empirycznego. z recenzji wydawniczej prof. Joanny Głodkowskiej Recenzowane opracowanie podejmuje tematykę niezwykle istotną dla współczesnej edukacji dzieci i młodzieży w naszym kraju, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę realizowane działania na rzecz wdrażania edukacji włączającej, zakładającej nie tylko prawo każdego dziecka/ucznia do kształcenia w systemie ogólnodostępnym, ale przede wszystkim prawo do edukacji wysokiej jakości oraz spersonalizowanego wsparcia w sytuacji pojawienia się jakichkolwiek trudności rozwojowych i/lub edukacyjnych. Podejmuje zagadnienie postaw nauczycieli wobec dzieci/uczniów z dysleksją lub zagrożonych specyficznymi trudnościami w uczeniu się. z recenzji wydawniczej prof. Marzenny Zaorskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The quote on the front cover comes from Clifford Geertz, "Interpretation of Cultures" 1973 and accompanies the illustration, which is meant to resemble the entanglement of people in different social, educational, ideological, historical, structural, political, economic and symbolic ropes, that have an influence on our place, our world view and our opportunities. The fragility of our world is captured in the glass form of our globe. The awareness of power hierarchies and the willingness to think outside of our own cultural boundaries, brings hope for a brighter & more transparent future. We wish to thank our readers for their consideration and the individual chapter writers for the spirit of cooperation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi kontynuację publikacji Rozwój w okresie dzieciństwa. Zagrożenia i zaburzenia, która była poświęcona prawidłowościom i zagrożeniom rozwoju dziecka oraz uwarunkowaniom i charakterystyce różnorodnych zaburzeń rozwoju dzieci. (…) Tym razem zaprezentowano różnorodne metody wsparcia pedagogicznego wraz ze szczegółowymi wskazówkami do ich praktycznego zastosowania. Działania związane z psychospołecznym wspieraniem uczniów z trudnościami w rozwoju są nie tylko jednym z podstawowych zadań współczesnej szkoły, lecz także pilną potrzebą i koniecznością podejmowania zróżnicowanych działań pedagogicznych. Autorzy poszczególnych tekstów dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem praktycznym, istotnym w kontekście poszukiwania optymalnych sposobów wsparcia pedagogicznego dzieci z zaburzeniami w rozwoju, zachowaniu, z problemami zdrowotnymi oraz ich rodzin. Od Redaktorek (…) pracę uważam za bardzo wartościową, a jest to konsekwencją rzetelnie przygotowanych tekstów dotyczących wspierania rozwoju dzieci dotkniętych różnorodnymi zaburzeniami. Ma zarówno walory naukowe (Autorki poszczególnych tekstów odwoływały się do licznych źródeł, także anglojęzycznych), ale ma przede wszystkim walory aplikacyjne, a taki był zamysł Redaktorek monografii. Zatem mamy do czynienia z lekturą, która służyć będzie wielu odbiorcom: środowiskom naukowym, studentom psychologii i pedagogiki, pracownikom poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, rodzicom i innym opiekunom małych dzieci o dysfunkcyjnym rozwoju. Ta wiedza może pomóc im odnaleźć się, pomimo różnych barier, wśród najbliższych osób w rodzinie i poza nią, pozwoli snuć plany na przyszłość i realizować marzenia. Z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej