Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(24)
Kościan
(2)
Forma i typ
E-booki
(24)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(2)
Autor
Czerwińska Kornelia
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Dernowska Urszula
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Marek-Banach Joanna
(2)
Siedler Agnieszka
(2)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(2)
Weker Maria
(2)
Aksamit Diana
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Chondros Panagiotis
(1)
Chotkowska Katarzyna
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dąbrowska-Zimakowska Anna
(1)
Gadomska Karolina
(1)
Gawrych Magdalena
(1)
Gosk-Sobańska Urszula
(1)
Goswami Sribas
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Herzog-Krzywoszańska Radosława
(1)
Izydorczyk Bernadetta
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jedliński Agnieszka
(1)
Kiejna Andrzej
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kruś Katarzyna
(1)
Kulik Ryszard
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowski Michał
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Malewicz-Sawicka Maryla
(1)
Maliszewska-Barej Karina
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Miałkowska-Kozaryna Milena
(1)
Minchberg Małgorzata
(1)
Misiak Dawid
(1)
Nerwińska Elżbieta
(1)
Odachowska-Rogalska Ewa
(1)
Odrowąż-Coates Anna
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Radzik Ryszard
(1)
Rojewska Katarzyna
(1)
Simonienko Katarzyna
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skwierczyńska Małgorzata
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Sołtys Zofia
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Stylianidis Stelios
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Szurowska Beata
(1)
Słonka Robert
(1)
Tatsi Chrysanthi
(1)
Trojanowska Monika
(1)
Tyburski Włodzimierz
(1)
Ullman Dana
(1)
Urek Mojca
(1)
Vazoukis Haris
(1)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(1)
Wiśniewska Dominika
(1)
Woźniak-Prus Małgorzata
(1)
Zabłocka-Żytka Lidia
(1)
Zasuńska Małgorzata
(1)
Zawadzka Dorota
(1)
Ziomek-Michalak Katarzyna
(1)
Żabińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(16)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Temat
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Fizykoterapia
(1)
Pais, Marta Santos (1952- )
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawnicy
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Portugalia
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38857 Dziecko niepełnosprawne (1 egz.)
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Omawiana monografia jest wielobarwnym opisem rzeczywistych problemów promocji zdrowia psychicznego. Zostały w niej spenetrowane różne obszary działań – od środowiska szkolnego czy akademickiego do wojskowego, wobec grup osób szczególnie wrażliwych (uchodźców, dzieci i młodzieży, osób z dysfunkcjami słuchu lub z problemami zdrowia psychicznego). Szczególnie ważne jest (…) precyzyjne definiowanie promocji zdrowia psychicznego oraz upowszechnianie przykładów dobrych praktyk w tym zakresie. Dla osób zajmujących się tą problematyką będzie to lektura ważna i inspirująca, ponieważ dostarcza rzetelnych i wiarygodnych informacji o celu, zakresie i formach promocji zdrowia psychicznego. Z recenzji dr hab. prof. APS Ireny Jelonkiewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Małe dziecko z niepełnosprawnością wzroku wymaga wyjątkowo starannie zorganizowanej opieki, ukierunkowanej przede wszystkim na pomoc w wypracowaniu mechanizmów kompensujących braki sensoryczne oraz zapobieganie zakłóceniom w interakcjach z rodzicami. Zgodnie z paradygmatem aktualnie rekomendowanym w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju oddziaływania pomocowe i wspierające koncentrują się na całym systemie rodzinnym. Działania diagnostyczne i terapeutyczne realizowane są w środowisku domowym w ścisłej współpracy z rodzicami, którzy uznawani są za głównych ekspertów w obszarze wszelkich spraw związanych ze swoim dzieckiem. Podstawowym zadaniem specjalistów jest identyfikacja sił, zasobów rodziny i budowanie jej potencjału, a więc udzielanie wsparcia i pomocy w sposób umożliwiający nabycie kompetencji niezbędnych do samodzielnego rozwiązywania sytuacji trudnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Każdy z siedmiu rozdziałów tej książki dotyczy wybranej sfery rozwoju i stanowi osobną, spójną wewnętrznie całość, może więc być traktowany przez odbiorców zainteresowanych daną dziedziną rozwoju jako samodzielny tekst. Jednakże najpełniejszą wiedzę tyflopedagogiczną przyniesie czytelnikowi lektura wszystkich rozdziałów. Integralną częścią każdego z nich jest całościowy opis przypadku rozwoju małego dziecka niewidomego lub słabowidzącego, skoncentrowany przede wszystkim na bardziej szczegółowej analizie tej dziedziny rozwoju, która została omówiona w części teoretycznej. Takie przedstawienie tematu miało na celu pomóc odbiorcy uzyskać pełniejszy wgląd w prezentowane zagadnienia. Uznano, że opisy przypadków ułatwią Czytelnikowi zrozumienie relacji między ogólnymi prawidłowościami rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku a faktami dotyczącymi danego dziecka i jego rodziny, pozwolą także na dokładniejsze ukazanie wzajemnych wpływów i powiązań pomiędzy poszczególnymi sferami rozwojowymi. Wszystkie przypadki zostały zaczerpnięte z własnych doświadczeń zawodowych poszczególnych autorek; z uwagi na ochronę prywatności opisywanych osób ważniejsze dane wrażliwe zostały zmienione.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorka […] podjęła próbę przybliżenia czytelnikowi samego tytułowego terminu „rusztowanie” […], ukazuje jego metaforyczne znaczenie, zanim wszakże do tego dojdzie, nakreśla szerokie, a zarazem nieoczywiste jego zastosowanie w licznych naukach […]. Zmierzając ku zastosowaniom w dydaktyce, Autorka omawia liczne prace, w których pojawia się rusztowanie czy to jako główny ich przedmiot, czy to jako jedno z możliwych do zastosowania w praktyce rozwiązań. Z uznaniem należy się odnieść do wysiłku, jaki włożyła ona w dotarcie do prac polsko- i obcojęzycznych, zwłaszcza, że jej praca penetruje nie tylko samo zagadnienie rusztowania jako wspomagania ucznia, lecz także jego „obrzeża”, mające swój rodowód w szeroko rozumianej humanistyce. [...]. Przeprowadzone przez Autorkę badania zorientowane zostały na dwa cele. Z jednej strony chodziło o opis nauczycielskich działań wspierających uczenie się w klasie szkolnej, z drugiej zaś – o dotarcie do nauczycielskich spostrzeżeń i subiektywnych ocen dotyczących własnej praktyki. […]. Recenzowana praca stanowi istotny postęp w badaniach realnie przebiegającego w szkole procesu edukacyjnego. Z pewnością zainteresuje ona liczne grono odbiorców – od teoretyków-badaczy do praktyków. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Aktualna współcześnie tytułowa duma niepełnosprawności nawiązuje do zrodzonej w latach 90. XX w. w USA idei Disability Pride. Jest ona rewolucyjną zmianą społecznego myślenia o ograniczeniach człowieka. Ukazano ją na tle wieloletniego zgłębiania w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (APS) konstruktu fenomenu niepełnosprawności w zagadnieniach normalizacji, samostanowienia, dobrostanu, a także autorskiego życia i poczucia tożsamości, które stały się inspiracją do tworzenia w APS Interdyscyplinarnych Studiów nad Niepełnosprawnością, nawiązujących do światowego nurtu Disability Studies. Poszczególne części monografii, zgodnie ze wspomnianym nurtem, ukazują: ‒ pedagogikę specjalną jako źródło, inspirację i perspektywę rozwoju nauki w nurcie Disability Studies (część I); ‒ aspekty tworzenia Interdyscyplinarnych Studiów nad Niepełnosprawnością w systematyzacji złożonych działań w APS nad rozpoznawaniem „ukrytego skarbu” (część II); ‒ autorstwo własnego życia, wynikające z prawa każdego człowieka do tworzenia samego siebie i swojego zaistnienia w świecie (część III); ‒ studia nad niepełnosprawnością w rozpoznawaniu współczesnej rzeczywistości edukacyjnej z wykorzystaniem wzorców dydaktyki specjalnej (część IV); ‒ osobę z niepełnosprawnością w ponowoczesnej rzeczywistości społeczno-kulturalnej i w obliczu egzekwowania swoich praw, uczestniczenia w kulturze i umacniania swojej osobowej i społecznej tożsamości (część V). Studia nad niepełnosprawnością, kluczowa tematyka tej monografii, tworzone były w APS w poczuciu dumy i z nadzieją dokonania kolejnego kroku z przeszłości w przyszłość. Przyszłość, w której każdy ma coś do zaoferowania światu, bo nie ma kaleki jest Osoba. To słowo uczyniono swoistym zaproszeniem do podążania dumną drogą do własnej tożsamości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Dialog był i jest stałą właściwością akademickiego charakteru kształcenia. Jest obecny w treściach kształcenia, w twórczości, w dyskursie naukowym i edukacyjnym. Podkreślić należy, że społeczna wartość i pozycja dialogu ma swoją proweniencję, stałe odniesienia oraz rozwój w akademickich jakościach myślenia. Stąd akademicka ethosowa powinność naukowej refleksji nad wartością wielotomowego zbioru i przyszłych pól badawczych Pedagogiki dialogu.[…] Są tu studia dotyczące filozoficznych podstaw pedagogiki dialogu i dialogicznych relacji, pogłębione odniesienia do komunikacji społecznej, ale przede wszystkim do edukacyjnej codzienności szkół i innych środowisk wychowawczych. Książka zbiera współcześnie potrzebne wątki egzystencjalnej wartości dialogu w rozumieniu świata, siebie, innych; własnej tożsamości i jej jakości w złożonych i zmiennych relacjach z innym i z innością; z bytem realnym i z przestrzenią transcendencji. Oprócz tych bardzo potrzebnych dla indywidualnego rozwoju kwestii, wiele stwierdzeń i pytań dotyczy dialogu pomiędzy różnymi kulturami, różnymi dążeniami rozwojowymi. z recenzji prof. zw. dr hab. Danuty Gielarowskiej Dość ławo jest rozprawiać o dialogu, poszukując jedynie argumentów potwierdzających jego pedagogiczne wartości. Większego wysiłku i przenikliwości wymaga natomiast analiza jego licznych i wielorakich uwarunkowań. Obydwa podejścia są zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym potrzebne, zwłaszcza że dość często argumenty ujawniające wychowawcze i edukacyjne wartości dialogu otwierają perspektywę badawczą. Recenzowana praca zachowuje równowagę pomiędzy obydwoma podejściami. Czytelnik znajdzie w niej teksty wskazujące zarówno na uniwersalne, jak i specyficzne dla sytuacji wychowawczych i edukacyjnych wartości dialogu, a zarazem ujawniające wybrane jego uwarunkowania, ugruntowane w myśleniu i w działaniu. Znajdzie w niej również sygnalizowanie w tytule ujęcie dialogu nie tyle jako faktu, który się zdarza, lub procesu, który przebiega wśród ludzi, lecz także jako uniwersalnej i swoistej zarazem postawy – strategii kontaktowania się z innymi oraz rozmowy ze sobą. z recenzji prof. zw. dr hab. Stefana Mieszalskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompendium wiedzy dotyczącej ryzyka dysleksji oraz dysleksji rozwojowej. Jest praktycznym przewodnikiem zawierającym wiadomości z zakresu językoznawstwa, psycholingwistyki, logopedii i psychologii. Zaprezentowane autorskie badania dotyczą konsekwencji specyficznych zaburzeń czytania i pisania na wybrane aspekty zdrowia psychicznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Uzyskane wyniki potwierdzają podatność badanej grupy dzieci z ryzykiem dysleksji na depresję i obniżenie samooceny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współcześnie dyskurs na temat edukacji małego dziecka przybiera na sile. Rozwój cywilizacji, członkowstwo Polski w Unii Europejskiej, zmiany w funkcjonowaniu rodziny, reformy oświatowe, nowe wytyczne programowe, mediatyzacja procesu kształcenia – to wszystko problematyzuje wczesną edukację i opiekę nad dzieckiem nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Próby sprostania pojawiającym się trudnościom bywają nieefektywne. Istnieje więc potrzeba poszukiwania rozwiązań, które kreowałyby nowe konteksty dla wychowania przedszkolnego. (...) Publikacja adresowana jest zarówno do studentów, jak i nauczycieli wychowania przedszkolnego, do pracowników nauki oraz decydentów oświatowych. Zebrane w książce teksty dotyczą obszarów tematycznych, które potrzebują obudowy teoretycznej oraz eksploracji empirycznej. Poruszana problematyka oscyluje na styku teorii i praktyki oświatowej. Wielokrotnie – podczas dyskusji na temat doboru artykułów do tomu – powracała konkluzja, że pedagogika (a w szczególności pedagogika przedszkolna czy wczesnoszkolna) powinna realizować zadania badawcze, uwzględniając poprawę jakości edukacji w Polsce. Mając świadomość, że podjęty głos w dyskusji stanowi zaledwie niewielki wkład do toczącej się debaty na temat kształtu wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem w Polsce, chciano wskazać kierunek, w którym zmiany edukacyjne powinny się toczyć. ze Wstępu Opieka i wychowanie małego dziecka w kontekście zmian cywilizacyjnych, społecznych, demograficznych, technologicznych, integracyjnych, jakie zachodzą w krajach Europy Wschodniej w XXI wieku, stanowi duże wyzwanie dla polityki każdego państwa. Książka pod redakcją Marty Kotarba-Kańczugowskiej jest odpowiedzią na to wyzwanie, namysłem nad kondycją wychowania przedszkolnego w Polsce, próbą wskazania przestrzeni ważnych i wymagających dalszej penetracji, stąd też wynika jej aktualność i znaczenie. Tytuł trafnie odzwierciedla podejmowaną przez autorów problematykę, która dotyka istotnych, a niejednokrotnie zaniedbanych obszarów wychowania przedszkolnego. z recenzji prof. Ewy M. Kuleszy Przedstawiona monografia powinna być udostępniona szerszej grupie czytelników, szczególnie że wśród zainteresowanych mogą być zarówno studenci, nauczyciele, lecz także osoby związane z projektowaniem programów i działań edukacyjnych kierowanych do młodszych dzieci. z recenzji prof. Wandy Hajnicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka skupia się na możliwie interdyscyplinarnym scharakteryzowaniu przedstawicieli pokolenia Y (rozdz. 1), spojrzeniu na nich poprzez pryzmat rodzimego rynku pracy i rynku usług edukacyjnych (reprezentowanym, przede wszystkim, przez szkolnictwo wyższe – rozdz. 2) oraz określeniu ram, w jakich zamknięto badanie dobrostanu psychicznego tej grupy młodych ludzi (rozdz. 3 i 4). Tak zaplanowane tło teoretyczne stanowi wstęp do badania studentów ostatniego roku studiów magisterskich, wywodzących się z warszawskich uczelni, pod kątem ich oczekiwań względem studiów i przyszłej pracy oraz oceny ich dobrostanu psychicznego (gdzie podstawową zmienną niezależną jest kierunek studiów – pożądany na rynku pracy lub nie – o czym szerzej w rozdz. 5). Wyniki badania (stosowne analizy znajdują się w rozdz. 6) posłużyły również do sformułowania wniosków i rekomendacji, skierowanych w pierwszej kolejności do osób decydujących o kształcie i specyfice polskiej edukacji, których, odpowiednio ukierunkowane, działania mogą doprowadzić do zmiany obecnego stanu rzeczy (rozdz. 7). Książka ta powinna zainteresować nauczycieli, doradców zawodowych i rodziców, czyli osoby wpływające najmocniej na decyzje edukacyjne i zawodowe młodych ludzi. Na koniec, choć ten adresat jest najważniejszy z punktu widzenia autora, do młodzieży i studentów, którzy chcą mieć realny wpływ na swoje życie i podejmowane decyzje o charakterze fundamentalnym dla ich dalszej egzystencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania” jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśród grupy wychowawczyń pracujących w żłobkach. Celem badań było opracowanie warsztatów, które zmieniałyby rozumienie i postawę badanych na temat środowiska estetycznego dla rozwoju dzieci. Na podstawie obszernego przeglądu literatury przedmiotu, obejmującego zagadnienia związane z twórczą edukacją przez sztukę, wychowaniem estetycznym, sztuką współczesną i kulturą wizualną, została opracowana autorska koncepcja interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę. Opracowanie i zawarte w nim informacje mają duży walor poznawczy dla szerokiego kręgu odbiorców. Warto także wskazać na oryginalność badań związanych ze środowiskiem estetycznym małego dziecka przebywającego w żłobku. Środowisko takie ma duże znaczenie dla estetycznego, poznawczego i emocjonalnego rozwoju dzieci. Z recenzji prof. dr hab. Wiesławy Limont
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The quote on the front cover comes from Clifford Geertz, "Interpretation of Cultures" 1973 and accompanies the illustration, which is meant to resemble the entanglement of people in different social, educational, ideological, historical, structural, political, economic and symbolic ropes, that have an influence on our place, our world view and our opportunities. The fragility of our world is captured in the glass form of our globe. The awareness of power hierarchies and the willingness to think outside of our own cultural boundaries, brings hope for a brighter & more transparent future. We wish to thank our readers for their consideration and the individual chapter writers for the spirit of cooperation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi kontynuację publikacji Rozwój w okresie dzieciństwa. Zagrożenia i zaburzenia, która była poświęcona prawidłowościom i zagrożeniom rozwoju dziecka oraz uwarunkowaniom i charakterystyce różnorodnych zaburzeń rozwoju dzieci. (…) Tym razem zaprezentowano różnorodne metody wsparcia pedagogicznego wraz ze szczegółowymi wskazówkami do ich praktycznego zastosowania. Działania związane z psychospołecznym wspieraniem uczniów z trudnościami w rozwoju są nie tylko jednym z podstawowych zadań współczesnej szkoły, lecz także pilną potrzebą i koniecznością podejmowania zróżnicowanych działań pedagogicznych. Autorzy poszczególnych tekstów dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem praktycznym, istotnym w kontekście poszukiwania optymalnych sposobów wsparcia pedagogicznego dzieci z zaburzeniami w rozwoju, zachowaniu, z problemami zdrowotnymi oraz ich rodzin. Od Redaktorek (…) pracę uważam za bardzo wartościową, a jest to konsekwencją rzetelnie przygotowanych tekstów dotyczących wspierania rozwoju dzieci dotkniętych różnorodnymi zaburzeniami. Ma zarówno walory naukowe (Autorki poszczególnych tekstów odwoływały się do licznych źródeł, także anglojęzycznych), ale ma przede wszystkim walory aplikacyjne, a taki był zamysł Redaktorek monografii. Zatem mamy do czynienia z lekturą, która służyć będzie wielu odbiorcom: środowiskom naukowym, studentom psychologii i pedagogiki, pracownikom poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, rodzicom i innym opiekunom małych dzieci o dysfunkcyjnym rozwoju. Ta wiedza może pomóc im odnaleźć się, pomimo różnych barier, wśród najbliższych osób w rodzinie i poza nią, pozwoli snuć plany na przyszłość i realizować marzenia. Z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pomysł przygotowania publikacji ogniskującej wokół tematyki polskich „szkół resocjalizacji” powstał w związku ze zbliżającą się setną rocznicą działalności Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej (PIPS) w Warszawie (1922–2022), dziś znanego jako Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. (…) książka stanowi cenne źródło informacji na temat szeroko pojętej tematyki resocjalizacyjnej w Polsce z uwypukleniem prac badawczych prowadzonych w poszczególnych ośrodkach naukowych, a także w odniesieniu do przeszłości i przyszłości pedagogiki resocjalizacyjnej rozpatrywanej in gremio w skali międzynarodowej, co  jak wiemy  jest niezmiernie skomplikowane i stanowi przedmiot zainteresowania tyleż świata nauki, co wielu instytucji społecznych powiązanych z tą problematyką. Czytelnik odnajdzie w pracy szereg wskazówek bibliograficznych związanych z aktualnymi pracami badawczymi prowadzonymi w Polsce w aspekcie pedagogiki resocjalizacyjnej traktowanej w kontekście teoretycznym, jak również postępowania resocjalizacyjnego w codziennej rzeczywistości. dr hab. Jacek Kulbaka, prof. APS Dzięki temu przedsięwzięciu czytelnik może zapoznać się z samym początkiem powstania i rozwoju myśli i działania pedagogiki resocjalizacyjnej w latach 20. minionego wieku, a miało to miejsce w utworzonym w Warszawie Państwowym Instytucie Pedagogiki Specjalnej i kontynuowane jest do dziś w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Właśnie szlachetny, a jednocześnie niezwykle ważny informacyjnie i poznawczo zamysł opracowania dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej zrodził się w związku z 100. rocznicą (1922 r.) powstania tegoż Instytutu. (…) W dobie powszechnego szumu informacyjnego, szybko dokonujących się zmian strukturalnych, a także intensywnego i szerokiego dostępu edukacyjnego recenzowana monografia jest nieocenionym kompendium wiedzy nie tylko o bogatym oraz doniosłym poznawczo i praktycznie dorobku polskiej myśli resocjalizacyjnej na gruncie pedagogiki, lecz także nieocenionym informatorem o tym, gdzie i co można studiować, a także zdobywać kwalifikacje naukowe i praktyczne w szeroko pojętej dziedzinie polityk społecznych. dr hab. Krystyna Ostrowska, em. prof. ucz. UW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Praca napisana przez najlepszego obecnie w kraju znawcę zagadnienia tożsamości (w ujęciu historycznym), zwłaszcza dotyczącej narodów słowiańskich Europy Wschodniej. Autor w umiejętny sposób ukazuje złożoność problemu. Bardzo ważna, zwłaszcza w obecnej sytuacji politycznej w kontekście wydarzeń rozgrywających się w Ukrainie, gdy często widzimy tendencję do uproszczenia zagadnienia oraz ferowania opinii i wyroków niemających potwierdzenia w rzeczywistości i nieopartych na rzetelnych badaniach naukowych. Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Wojciecha Śleszyńskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niezmiernie ciekawe i ważne merytorycznie są analizy wyników badań zagranicznych nad rozwojem zawodowym czy kondycją nauczycieli w krajach zachodniego świata, które Autorka konfrontuje z polskimi diagnozami. Różnic jest tak wiele, że poznanie problemów, z jakimi borykają się nauczyciele w innych krajach UE, jest wartościowe poznawczo i praktycznie dla polskiego czytelnika i specjalistów w zakresie badań pedeutologicznych. Pozwala bowiem na zastanowienie się nad czynnikami, które, choć są inne niż w Polsce, mogą stać się w przyszłości warunkiem lepszego funkcjonowania w zawodzie także naszych nauczycieli. Szczególnie dobrze to widać, kiedy Elżbieta Strutyńska prezentuje wyniki własnych badań, które przeprowadziła na próbie ogólnopolskiej. Wykazuje bowiem istotność związku między zasobami nauczycielskiej profesji czy prężnością a poczuciem jej dobrostanu. Empiryczna odsłona czynników sprzyjających osiąganiu sukcesów zawodowych i czerpaniu satysfakcji z pracy jest ważnym sygnałem także dla władz samorządowych, by wspomagały ze swojej strony możliwość jak najlepszego wykonywania zawodu przez tych, których oddziaływanie zapisuje się na całe życie dzieci i młodzieży. Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Książka Elżbiety Strutyńskiej jest interesującym studium funkcjonowania nauczycieli w złożonej i niełatwej rzeczywistości zawodowej. Po latach skupiania się na wypaleniu zawodowym nauczycieli dostajemy pracę, gdzie w centrum zainteresowań badawczych są wymiary pozytywne, sprawiające, że nauczyciele wykonują swoją pracę lepiej i z większą satysfakcją. Duża próba, zaawansowane metody statystyczne oraz znakomite skonceptualizowanie pracy sprawiają, że z pewnością będzie ona lekturą zdolną zainteresować zarówno pedagogów, jak i dyrektorów, psychologów pracy i studentów. Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Karwowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Od 1990 r., kiedy to kształcenie pracowników socjalnych uzyskało ustawowy status wyższych studiów do przejścia na emeryturę Jerzy Szmagalski uczestniczył w rozwoju tego kształcenia na swojej Alma Mater, Uniwersytecie Warszawskim, a okresowo także na Uniwersytecie Łódzkim i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Od 2017 r. prowadzi redakcję "Pracy Socjalnej". Od początku lat dziewięćdziesiątych do 2016 r. dzięki współpracy z Centrum Rozwoju Służb Społecznych przekształconemu w 1998 r. w Instytut uczestniczył także w programach doskonalenia zawodowego pracowników socjalnych oraz był autorem i redaktorem publikacji z serii "ExLibris Pracownika Socjalnego". Jerzy Szmagalski włączył się w poszerzanie teoretycznych podstaw pracy socjalnej w naszym kraju, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych wprowadzając do literatury przedmiotu koncepcje kontraktów między pracownikami socjalnymi a klientami oraz empowermentu. Wśród jego następnych zorientowanych międzynarodowo studiów badawczych ukazały się, między innymi, w 1996 r. zarys doświadczeń pracy socjalnej w sytuacjach katastrof i klęsk żywiołowych. W 2004 r. wprowadził do naszej literatury zagadnienia stresu i wypalenia zawodowego pracowników socjalnych, a w 2005 r. superwizji w pracy socjalnej. Ta książka nawiązuje do studium autora nad rozwojem teoretycznych podstaw pracy socjalnej od jej początków w XIX w., opublikowanym w 2016 r. i zaktualizowanym w 2018 r. wydaniu pt. Rozwój koncepcji pracy socjalnej na świecie. Jedna czy wiele?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej