Sortowanie
Źródło opisu
Gostyń
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(5)
Autor
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Kopinec Pavol
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Petlák Erich (1942- )
(1)
Sobótka Artur (1962- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Adaptacja społeczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Innowacje
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Migracje
(1)
Miłość
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Rodzina
(1)
Słuch muzyczny
(1)
Ukraińcy
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Więźniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy readaptacji skazanych i pomoc w ich resocjalizacji / Magdalena Lubińska-Bogacka. - Kraków : Petrus, copyright 2017. - 268, [1] strona : ilustracje ; 19 cm.
Tytuł grzbietowy: Problemy readaptacji skazanych.
Bibliografia na stronach 229-237.
Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej. W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák ; tłumaczenie Artur Sobótka. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, copyright 2017. - 163, [1] strona : ilustracje ; 19 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 157-161.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39452 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej