Sortowanie
Źródło opisu
Leszno
(18)
Forma i typ
Publikacje naukowe
(17)
Książki
(15)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Leszno - wypożyczalnia
(15)
Leszno - czytelnia
(4)
Autor
Klichowski Michał
(3)
Chojecka Jana
(2)
Krauze-Sikorska Hanna
(2)
Brzezińska Adrianna
(1)
Christoph Monika
(1)
Dembiński Mariusz
(1)
Dopierała Aleksandra
(1)
Jabłoński Sławomir (1972- )
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Jankowiak Barbara (psychoterapia)
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jaskulska Sylwia (1977- )
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Karaszewska Hanna (pedagog)
(1)
Kasprzak Michalina
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mruczyk Michalina
(1)
Muskała Maciej
(1)
Opozda Danuta (1961- )
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Poklek Robert
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Przybyła Tomasz
(1)
Racinkowska Renata
(1)
Segiet Katarzyna
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Soroko Emilia
(1)
Staszczuk Alicja
(1)
Szulc Magdalena (socjolog)
(1)
Wawrzyniak Sonia
(1)
Ściupider-Młodkowska Mirosława
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(16)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Uczniowie
(5)
Kształcenie
(3)
COVID-19
(2)
Dzieci
(2)
Dzieciństwo
(2)
Gimnazja
(2)
Nauczanie
(2)
Neuroedukacja
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Badania naukowe
(1)
Blogerzy
(1)
Branding (marketing)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Epidemie
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Informatyzacja
(1)
Instagram
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kreowanie wizerunku
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Moda
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przestępcy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rynek pracy
(1)
Samokontrola
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjoterapia
(1)
Sztuka
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Wideoblog
(1)
Więźniowie
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika ; nr 203)
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji / Jana Chojecka, Maciej Muskała. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021. - 195, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 334)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 177-193. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 340)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Część prac w języku angielskim i rosyjskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 1898-0473 ; nr 20)
Spis artykułów naukowych opracowanych w ramach projektu (strony 210-211) i spis referatów opracowanych w ramach projektu (strony 211-2013)..
Bibliografia na stronach 189-204.
Streszczenie w języku angielskim.
Autor podejmuje analizę rozwoju kontroli przez hamowanie - jednego z najbardziej popularnych konstruktów we współczesnych badaniach z zakresu psychologii rozwoju, psychologii poznawczej i neuropsychologii. Jest ona najczęściej ujmowana jako jedna z najwcześniej rozwijających się funkcji wykonawczych, które odpowiedzialne są za podejmowanie przez człowieka działań celowych. Sprawność tych funkcji uznaje się współcześnie za jedne z najważniejszych wczesnych predyktorów prawidłowego i zaburzonego rozwoju w okresie dzieciństwa, dorastania i dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 371)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 161-180.
Streszczenie w języku angielskim.
Socjoterapia jako grupowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest powszechnie realizowana w Polsce w różnych obszarach działalności pomocowej. Jest ona skierowana głównie do dzieci i młodzieży z grup zwiększonego ryzyka powstawania zaburzeń lub takich, które już doświadczają problemów w funkcjonowaniu psychospołecznym. Szczególnymi miejscami, w których odbywa się socjoterapia, są placówki wsparcia dziennego. Celem projektu opisanego w książce było uzyskanie obrazu funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych (diagnoza społeczna), a następnie wypracowanie rekomendacji dla ich funkcjonowania (oddziaływanie). W monografii scharakteryzowano sposób funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych w trzech miastach: Gdańsku, Katowicach i Poznaniu oraz opisano branding usług prowadzonych przez te świetlice (lub w ich imieniu) na stronach internetowych i w serwisach społecznościowych. Ponadto, ponieważ badania były prowadzone w czasie pandemii COVID-19, scharakteryzowano sposób funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego, co pozwala przyjrzeć się sposobom adaptacji do nagłych, kryzysowych wydarzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 96377-Czyt.-XXV-B (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95676 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96218 (1 egz.)
Leszno - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 96074-Czyt.-XXI-B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 318)
Bibliografia, netografia na stronach 193-205.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 316)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 347)
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-186.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 337-[411].
W książce wykazane zostało, że neuronauka uwodzi na co najmniej kilka sposobów. Odwołując się do własnych badań naukowych, które realizowane były podczas kilkuletnich staży w neurolaboratoriach, a także do naukowych teorii i wyników uzyskanych przez innych naukowców, autor opisuje między innymi uwodzenie aplikacyjną perspektywą neurobadań, etosem mózgu, mózgocentrycznymi i mózgodeterministycznymi koncepcjami, neurorealistycznymi możliwościami wizualizowania procesów zachodzących w mózgu, neuroaparaturą, neurolaboratorium czy splendorem neuronaukowców. Pokazując różne konteksty efektu neuro, autor nie skupia się jednak tylko na ich opisie. Eksponuje także konsekwencje uwiedzenia, szczególnie akcentując te dotyczące pedagogiki, na przykład niebezpieczne działania ukierunkowane na edukacyjne aplikowanie niewdrożonych jeszcze metod stymulowania mózgu czy wzrost redundantnych publikacji z nurtu neuropedagogiki. Wskazuje także możliwe rozwiązania przeciwdziałające uwiedzeniu, wśród których kluczowym jest budowanie świadomości ograniczeń wiedzy neuronaukowej poprzez studiowanie neuronauki i zdobywanie eksperymentalnego doświadczenia w neurolaboratoriach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 95273-Czyt. XX B (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 369)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Bibliografia na stronach 171-180.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia porusza zagadnienia dotyczące podmiotowości dziecka i wartości dzieciństwa w odniesieniu do współczesnej pedagogicznej recepcji myśli Janusza Korczaka – twórcy oryginalnego systemu wychowania opartego na szacunku, zaufaniu i miłości do dziecka. Ten uznany i szanowany pedagog propagował prawa przysługujące dziecku, które opierał na założeniu, że dziecko jest osobą i z tego tytułu wynikają atrybuty jego egzystencji (w tym godność). Przywiązywał ogromną wagę do podmiotowego traktowania dziecka, twierdził, że dziecko to wartość najwyższa. Podkreślał także twórcze podejście dziecka do własnego życia i kształtowania własnej osobowości. Z kolei z opieką w okresie dzieciństwa, która jest prawem dziecka, należy łączyć – według niego – odpowiedzialność dorosłych (rodziców, wychowawców w placówce opiekuńczej) w procesie wychowania. Nawiązanie do idei Janusza Korczaka widoczne jest we współczesnej pedagogice, czego przykładem są prężnie działające w Polsce Korczakowskie Szkoły Marzeń. Publikacja jest adresowana do przedstawicieli wielu nauk, w tym humanistycznych, społecznych, teoretyków dzieciństwa i jego badaczy, nauczycieli, pedagogów, rodziców, studentów kierunków socjologicznych, pedagogicznych, nauk o rodzinie, psychologów oraz szerokiego grona odbiorców, którzy interesują się problematyką dziecka i dzieciństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednostka zdolna w przestrzeniach edukacyjnych / Maria Porzucek-Miśkiewicz. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021. - 138, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 339)
Bibliografia na stronach 132-138.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95698, 95612 (2 egz.)
E-book
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 336)
Tytuł z ekranu tytułowego. Materiały z seminarium naukowego, wrzesień 2019 r., Poznań.
Bibliografie, netografie przy referatach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 325)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 329)
Bibliografia na stronach 173-180.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 95432-Czyt.-XX-C-1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej