Sortowanie
Źródło opisu
Leszno
(5)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Leszno - wypożyczalnia
(5)
Autor
Fajfer Paweł
(2)
Koliński Adam
(2)
Pawlak Robert
(2)
Adamczak Michał
(1)
Cyplik Piotr
(1)
Domański Roman
(1)
Hadaś Łukasz
(1)
Jura Józef
(1)
Kucharska Magdalena
(1)
Majewski Filip
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Gospodarka magazynowa
(4)
Innowacje
(4)
Internet
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Nauczanie
(4)
Kształcenie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(4)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
DVD zawiera : filmy instruktażowe ułatwiające włączenie innowacji do głównego nurtu polityki oświatowej.
Pamięć USB zawiera: 14 sztuk multimedialnych prezentacji dydaktycznych, 11 sztuk arkuszy kalkulacyjnych - zadania obliczeniowe, 2 krótkometrażowe filmy dydaktyczne: "Systemy informatyczne w logistyce i spedycji", "Zarządzanie magazynem w systemie informatycznym", skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), "Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych", "Założenia metodologiczne i techniczne tworzenia wirtualnych laboratoriów dla innych kierunków kształcenia", "Szkolenia internetowe dla nauczycieli", prezentację multimedialną: "Pierwsze zajęcia uczniów z Wirtualnymi Laboratoriami", "Moduł programowy kształcenia w zawodzie technik logistyk w oparciu o Wirtualne Laboratora Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe" (Technik logistyk 333107. Cz. 1, Podejście modułowe ; Cz. 2, Podejście Przedmiotowe).
Pozycja stanowi całość z: Wirtualne laboratoria : podręcznik dla nauczycieli. T. 2, Zadania i instrukcje, Założenia metodologicze i techniczne tworzenia Wirtualnych Laboratoriów dla innych kierunków kształcenia, Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynwych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90230, 90229 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
DVD zawiera : filmy instruktażowe ułatwiające włączenie innowacji do głównego nurtu polityki oświatowej.
Pamięć USB zawiera: 14 sztuk multimedialnych prezentacji dydaktycznych, 11 sztuk arkuszy kalkulacyjnych - zadania obliczeniowe, 2 krótkometrażowe filmy dydaktyczne: "Systemy informatyczne w logistyce i spedycji", "Zarządzanie magazynem w systemie informatycznym", skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), "Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych", "Założenia metodologiczne i techniczne tworzenia wirtualnych laboratoriów dla innych kierunków kształcenia", "Szkolenia internetowe dla nauczycieli", prezentację multimedialną: "Pierwsze zajęcia uczniów z Wirtualnymi Laboratoriami", "Moduł programowy kształcenia w zawodzie technik logistyk w oparciu o Wirtualne Laboratora Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe" (Technik logistyk 333107. Cz. 1, Podejście modułowe ; Cz. 2, Podejście Przedmiotowe).
Pozycja stanowi całość z: Wirtualne laboratoria : podręcznik dla nauczycieli. T. 1, Wprowadzenie teoretyczne, Założenia metodologicze i techniczne tworzenia Wirtualnych Laboratoriów dla innych kierunków kształcenia, Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynwych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90231, 90232 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na okł.: Pierwsza w Polsce uczelnia logistyczna.
DVD zawiera : filmy instruktażowe ułatwiające włączenie innowacji do głównego nurtu polityki oświatowej.
Pamięć USB zawiera: 14 sztuk multimedialnych prezentacji dydaktycznych, 11 sztuk arkuszy kalkulacyjnych - zadania obliczeniowe, 2 krótkometrażowe filmy dydaktyczne: "Systemy informatyczne w logistyce i spedycji", "Zarządzanie magazynem w systemie informatycznym", skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), "Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych", "Założenia metodologiczne i techniczne tworzenia wirtualnych laboratoriów dla innych kierunków kształcenia", "Szkolenia internetowe dla nauczycieli", prezentację multimedialną: "Pierwsze zajęcia uczniów z Wirtualnymi Laboratoriami", "Moduł programowy kształcenia w zawodzie technik logistyk w oparciu o Wirtualne Laboratora Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe" (Technik logistyk 333107. Cz. 1, Podejście modułowe ; Cz. 2, Podejście Przedmiotowe).
Pozycja stanowi całość z: Wirtualne laboratoria : podręcznik dla nauczycieli. T. 1, Wprowadzenie teoretyczne, Wirtualne laboratoria : podręcznik dla nauczycieli. T. 2, Zadania i instrukcje, Założenia metodologicze i techniczne tworzenia Wirtualnych Laboratoriów dla innych kierunków kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90233, 90234 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na okł.: Pierwsza w Polsce uczelnia logistyczna.
DVD zawiera filmy instruktażowe ułatwiające włączenie innowacji do głównego nurtu polityki oświatowej.
Pamięć USB zawiera: 14 sztuk multimedialnych prezentacji dydaktycznych, 11 sztuk arkuszy kalkulacyjnych - zadania obliczeniowe, 2 krótkometrażowe filmy dydaktyczne: "Systemy informatyczne w logistyce i spedycji", "Zarządzanie magazynem w systemie informatycznym", skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), skrypt dla uczniów: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 1, Wprowadzenie teoretyczne (plik PDF), podręcznik dla nauczycieli: "Wirtualne laboratoria". T. 2, Zadania i instrukcje (plik PDF), "Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych", "Założenia metodologiczne i techniczne tworzenia wirtualnych laboratoriów dla innych kierunków kształcenia", "Szkolenia internetowe dla nauczycieli", prezentację multimedialną: "Pierwsze zajęcia uczniów z Wirtualnymi Laboratoriami", "Moduł programowy kształcenia w zawodzie technik logistyk w oparciu o Wirtualne Laboratora Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe" (Technik logistyk 333107. Cz. 1, Podejście modułowe ; Cz. 2, Podejście Przedmiotowe).
Pozycja stanowi całość z: Wirtualne laboratoria : podręcznik dla nauczycieli. T. 1, Wprowadzenie teoretyczne, Wirtualne laboratoria : podręcznik dla nauczycieli. T. 2, Zadania i instrukcje, Instrukcja budowy i eksploatacji Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynwych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90235, 90236 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87495 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Problematyka określania wielkości partii, jako podstawowe zagadnienie z obszaru zarządzania przepływem strumieni materiałowych, jest nadal w orbicie zainteresowań zarówno świata akademickiego jak i praktyków zarządzania. Poszukiwanie optymalnej wielkości partii, zarówno w obszarze produkcji jak i zaopatrzenia, znalazło wiele realizacji. Klasyczna formuła w oparciu o koszty uzupełniania i utrzymaniu zapasów ewaluowała w kierunku modeli uwzględniających: specyfikę istniejących ograniczeń, charakterystykę zużycia, czy wreszcie potrzebę integracji obszaru zaopatrzenia i produkcji. Zaawansowanie modeli matematycznych w rozważaniach akademickich spowodowało jednak hermetyzację proponowanych rozwiązań, które czasami znajdują swoją realizację w algorytmach „zaszytych” w systemach informatycznych wspomagających zarządzanie. Praktyka pokazuje jednak, że często rozwiązania te nie znajdują uznania wśród praktyków, ze względu na nieintuicyjne wyniki obliczeń oraz wysokie wymagania co do precyzji i aktualności danych wsadowych. Zmienność warunków praktyki gospodarczych, a co za tym idzie aktualność i dokładność posiadanych danych, jest (obok ogólnej komplikacji kryteriów optymalizacji) zapewne najistotniejszą determinantą warunkującą osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw, zarówno w ujęciu lokalnej sieci dostawców jak i globalnych źródeł dostaw, spowodował kolejny wzrost wymagań w zakresie optymalizacji wielkości partii dostawy. Obok klasycznych kryteriów optymalizacji pojawiły się zagadnienia związane z dostosowaniem sposobu kalkulacji do realizacji konkretnej strategii logistycznej lub rozwiązań z zakresu zarządzania zapasami, czy metod konsolidacji i dekonsolidacji ładunków. Nastąpiła również ogólna multiplikacja wzajemnych zależności ze względu na rozwój wielopoziomowych łańcuchów dostaw. W ostatnich latach obserwuje się również wzrost znaczenia dostępności towaru rozumianej nie tylko przez prymat fizycznej obecności towaru w określonej lokalizacji łańcucha dostaw ale także jako gotowość przemieszczenia towaru w akceptowalnym przez klienta czasie do lokalizacji wskazanej przez niego. Taka zmiana podejścia do określania dostępności towarów otwiera nowe możliwości w zakresie definiowania przepływu materiałowego w tym wielkości partii. Wobec powyższych stwierdzeń i obserwacji z punktu widzenia praktyki zarządzania, wciąż istotnym zagadnieniem jest dobór metody określania wielkości partii do istniejących uwarunkowań oraz przyjęcie odpowiednich sposobów pomiaru uzyskiwanych wyników. Zatem niezbędne staje się sformułowanie właściwych rekomendacji w zakresie użycia konkretnych metod kształtowania wielkości partii dla zróżnicowanych konfiguracji łańcucha dostaw. Niniejsze opracowanie jest wynikiem realizacji projektu badawczego KSL 1/15 „Modelowanie ekonomicznej wielkości partii w łańcuchu dostaw” realizowanego w latach 2015 – 2017 w Katedrze Systemów Logistycznych Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Głównym celem prac badawczych była analiza funkcjonowania modeli przepływu materiałowego w rozmaitych uwarunkowaniach łańcucha dostaw. Opracowanie ma cechy projektu naukowego o charakterze badań podstawowych, który nie wyklucza zastosowania (wdrożenia) wyników badań w praktyce gospodarczej. W projekcie wykorzystane zostały narzędzia i metody typowe dla realizacji badań teoretycznych: studium literatury krajowej i zagranicznej, obserwacja i analiza otoczenia gospodarczego – współczesne praktyki biznesowe, obliczenia scenariuszy wariantów biznesowych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, symulacje procesów przepływu materiałowego w programie iGrafx Process for Six Sigma, obróbka statystyczna wyników badań w programie Minitab 19. Efektem realizacji projektu badawczego jest zdobycie szczegółowej wiedzy na temat wybranego modelu przepływu materiałowego w łańcuchu dostaw, pozwalającego skutecznie i efektywnie zarządzać nim z punktu widzenia ekonomiki realizacji tego przepływu. Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie luk w obecnym stanie wiedzy logistycznej na temat obserwowanych faktów związanych z modelami przepływów w łańcuchach dostaw – doprecyzowanie i dogłębne poznanie praw rządzących zachowaniem się analizowanych zjawisk. Część pierwszą opracowania stanowią studia literaturowe metod kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy (rozdziały 1 – 3). Pierwszą, wyjściową perspektywę, stanowi ujęcie klasyczne – rozpatrywanie wielkości partii jedynie w relacji dwóch współpracujących ze sobą ogniw łańcucha dostaw. Druga, szersza perspektywa, dotyczy ujęcia współczesnego – rozpatrywania wielkości partii pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw. Obie perspektywy zostały rozpatrzone z punktu widzenia zarówno teorii jak i praktyki. Część drugą opracowania stanowią przeprowadzone w arkuszu kalkulacyjnym analizy dotyczące funkcjonowania wybranego modelu przepływu materiałowego (rozdziały 4 – 6). W ramach tej części ma miejsce identyfikacja zależności pomiędzy wielkością partii przepływu materiałowego pomiędzy poszczególnymi ogniwami w łańcuchu dostaw a kosztami tego przepływu. Uzupełnieniem analizy kosztów jest analiza osiągniętego poziomu obsługi klienta. Część trzecią opracowania stanowi model obliczeniowy, pozwalający badać metodę ekonomicznej wielkości partii zamówienia / dostawy – ekonomikę przepływu materiałowego (rozdziały 7 i 8). Opracowany model umożliwia testowanie rozmaitych scenariuszy biznesowych. W badaniach posłużono się metodą modelowania i symulacji procesów. W kontekście wcześniejszych wyników badań (rozdziały 4 – 6), uwagę skupiono na konfiguracji wielkości partii w obszarze dystrybucji. Niniejsze opracowanie kończy przekrojowe podsumowanie w postaci syntetycznych wniosków, obejmujące wszystkie części (zadania) programu badawczego projektu. Każdy logistyk poszukuje kompromisu, stara się pogodzić dwa sprzeczne ze sobą cele: z jednej strony – zapewnić określony poziom obsługi klienta, z drugiej – uczynić to po akceptowalnych kosztach. Niniejsze opracowanie, dotyczące kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy w łańcuchach dostaw, wpisuje się w ten logistyczny dylemat. Jest dedykowane wszystkim logistykom – teoretykom jak i praktykom logistyki – wszystkim tym, którym zależy aby osiągać zakładany poziom obsługi klienta ale przy niższym niż dotychczas zaangażowaniu kapitału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej