Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
E-booki
(13)
Autor
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Bińczycki Bernard
(1)
Blaik Piotr
(1)
Brdulak Halina
(1)
Bruska Anna
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Dorocki Sławomir
(1)
Firszt Dariusz
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Godziszewski Bogdan
(1)
Gorynia Marian
(1)
Grajewski Piotr
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Jabłoński Łukasz
(1)
Janowska Zdzisława
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kuczewska Joanna
(1)
Matwiejczuk Rafał
(1)
Sala Józef
(1)
Soszyńska Elżbieta
(1)
Stankiewicz Marek J
(1)
Sudoł Stanisław
(1)
Woźniak Michał Gabriel
(1)
Łopaciński Karol
(1)
Łukasiński Wiesław
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(13)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
E-book
W koszyku
Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja współczesnych kierunków rozwoju koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze kształtowania kompetencji pracowniczych. Ponadto zamierzeniem Autorów jest opracowanie katalogu tych kompetencji, które są aktualnie niezbędne do funkcjonowania organizacji w gospodarce cyfrowej i na silnie zmieniającym się rynku pracy. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach związanych z wyzwaniami, jakie rozwój Przemysłu 4.0 niesie dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kładąc nacisk na potrzebę takiego kształtowania kompetencji pracowników, aby były one dostosowane do postępujących zmian w organizacji produkcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Obecnie rośnie świadomość korzyści związanych z kompleksowym i odpowiednim wkomponowaniem logistyki w strukturę i mechanizm zarządzania przedsiębiorstwem oraz w proces współdziałania jego partnerów rynkowych. W niniejszej książce autorzy określają podstawowe wymiary oraz przejawy integracji współczesnej logistyki jako systemowej determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Rozważane w kolejnych rozdziałach problemy dotyczą identyfikacji zakresu i kierunków oddziaływania podstawowych logistycznych czynników na system zarządzania przedsiębiorstwem. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Logistyka przyszłości to filozofia, która pozwala na lepsze, bardziej efektywne czy skuteczne zaprojektowanie działań mimo wzrastającego czynnika zmienności. Stąd też w niniejszej publikacji znalazły się różne obszary, które pokazują, w jaki sposób można wykorzystać logistykę — poczynając od dostaw gazu, przez nurt ekologiczny związany z recyklingiem, współpracę z głównymi dostawcami dla operatorów logistycznych, czyli przewoźnikami, aż do systemów IT, bez których rozwój logistyki byłby niemożliwy. W ostatnim rozdziale zaprezentowano wykorzystanie logistyki w projektach ekspedycyjnych (głównie wysokogórskich). Współautorami niniejszej publikacji są doktoranci SGH, ale również praktycy, mający duże doświadczenie w obszarach swoich zawodowych zainteresowań. A celem było stworzenie na bazie tej różnorodności mozaiki możliwości wykorzystania logistyki w szerszym zakresie niż dotychczas. Analiza sytuacji w 2010 r. i 2011 r. wskazuje na zapoczątkowanie zmian w dotychczasowych modelach biznesowych przedsiębiorstw. Czy zatem prognozy bazujące na przeszłości będą w coraz większym stopniu traciły na znaczeniu, a teoria chaosu stanie się podstawą działania?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka zawiera analizę wpływu ostatniego kryzysu na sytuację ekonomiczną i współpracę gospodarczą na świecie, w różnych grupach państw i wybranych państwach. Autorki zwracają szczególną uwagę na globalny charakter kryzysu oraz silniejszy spadek wartości światowego handlu niż produkcji. Badają zmiany, jakie zaszły w czasie kryzysu oraz przed jego rozpoczęciem w światowej produkcji, handlu dobrami i usługami oraz BIZ. Dokonują dezagregacji gospodarki światowej na gospodarki państw o różnym poziomie rozwoju i odmiennej specjalizacji eksportowej oraz należące do różnych ugrupowań integracyjnych i badają, jak kryzys wpływa na każdą grupę. Dokonują też analizy rzeczowej struktury handlu światowego i jego zmian w czasie kryzysu. Dużo miejsca poświęcają handlowi dobrami finalnymi i pośrednimi oraz produktami o różnym zaawansowaniu technicznym, a także wymianie wewnątrzgałęziowej. Przeprowadzają empiryczną analizę czynników decydujących o intensywności handlu (w tym kryzysu gospodarczego oraz udziału w zinstytucjonalizowanej integracji gospodarczej), wykorzystując modele grawitacji. Książka jest przeznaczona dla ekonomistów i politologów oraz specjalistów od stosunków międzynarodowych, a także studentów kierunków ekonomicznych i interdyscyplinarnych nastawionych na problematykę międzynarodową. Po tę książkę powinni sięgnąć również analitycy zatrudnieni w firmach będących eksporterami, importerami oraz uczestnikami rynków finansowych. Przedstawione wnioski oraz dane statystyczne mogą też zainteresować polityków i dziennikarzy zajmujących się zagadnieniami ekonomicznymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Specyfika zachowań nabywców instytucjonalnych skłania do przyjęcia marketingu partnerskiego jako podstawy działań rynkowych firmy. W książce podjęto zatem próbę odpowiedzi na pytanie: „Jak skutecznie działać na rynku przedsiębiorstw?”. •Autor przybliżył w książce: •sposoby działania firmy na rynku przedsiębiorstw, •procesy zakupu na rynku przedsiębiorstw, •relacje między firmami, •podstawowe koncepcje marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw (w tym złożoność i wielostronność powiązań firmy oraz zarządzanie portfelem nabywców), •wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa. Książka jest adresowana do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków zainteresowanych poprawą sytuacji rynkowej firmy przez wdrażanie nowoczesnych koncepcji marketingowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili: • istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, • znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce, • otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa, • cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy, • ryzyko w działalności przedsiębiorstwa, • zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską, • strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem, • kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa, • zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli w książce aktualną i ważną tematykę, ponieważ pandemia COVID-19 wywołała globalny szok gospodarczy, w bezprecedensowy sposób wpływając na spowolnienie globalizacji (slowbalisation), reorganizację globalnych łańcuchów wartości, spadek światowych przepływów bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ), ale także przyspieszenie transformacji cyfrowej. Wpływ pandemii COVID-19 i związanych z nią ograniczeń na gospodarkę jest silny i wielowymiarowy, a analiza tego wpływu może pomóc zrozumieć, jak firmy mogą adaptować się do nagłych zmian w otoczeniu i jakie strategie są najskuteczniejsze w obliczu niepewności. Dużą wartością książki jest to, że przeprowadzone badania umożliwiły identyfikację aspektów, które należy uwzględnić przy formułowaniu rekomendacji dla polskich MŚP w kontekście zmian otoczenia biznesowego wywołanych skutkami pandemii COVID-19. Opracowanie łączy dobrze dobrane źródła literaturowe z praktyczną orientacją i jest udanym przykładem pracy spełniającej standardy akademickie, która jednocześnie może być interesująca dla praktyków. Książka w warstwie normatywno-postulatywnej zawiera rekomendacje i zalecenia dla polskich MŚP, akcentując jednocześnie potrzebę indywidualizacji i elastyczności w dobieraniu kierunku działania adekwatnego dla konkretnego przedsiębiorstwa. Analizy zawarte w książce mogą być pomocne także dla decydentów w formułowaniu polityk i strategii mających na celu wzmacnianie odporności gospodarczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W niniejszej książce autor, zachęcając przedsiębiorstwa do procesowego zarządzania organizacją, koncentruje uwagę między innymi na: · przesłankach podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem; · projektowaniu procesów organizacyjnych; · dojrzałości procesowej i cyklu życia organizacji; · organizacyjnych aspektach procesowego zarządzania wiedzą; · kulturze organizacji procesowej; · strukturach wspierających wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania. Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona specjalistów z dziedziny procesowego zarządzania organizacją oraz realizatorów przedsięwzięć projektowo-wdrożeniowych w obszarze procesów, a także studentów kierunków ekonomicznych oraz uczestników szkoleń dla menedżerów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Zasoby ludzkie są najcenniejszym kapitałem każdej firmy, natomiast prawidłowe zarządzanie nimi może być źródłem rynkowego sukcesu firmy albo jej spektakularnej porażki. Wiele miejsca autorka poświęca też relacjom między strategią firmy a strategią w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną wagę przywiązuje do prezentacji polityki personalnej w kontekście ustawodawstwa europejskiego, zobowiązującego do przeciwdziałania wszelkiej dyskryminacji w procesie pracy. Wskazuje także na koszty (straty) zasobów ludzkich ponoszone w wyniku dysfunkcji i patologii. Na koniec formułuje pożądane kierunki zmian zarządzania zasobami ludzkimi, które dają szansę na osiągnięcie sukcesu rynkowego. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii w wyższych uczelniach różnych typów, słuchaczy szkół zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów i praktyków zajmujących się sprawami personalnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Turystyka należy do najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Jednym z najważniejszych jej segmentów jest turystyka kulturowa, zwłaszcza w Europie - uważanej za kolebkę światowej kultury. Turystyka kulturowa to podróżowanie ludzi z miejsc ich stałego zamieszkania do miejsc atrakcji kulturowych, aby poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe doświadczenia czy zaspokoić własne potrzeby poznawcze. W książce autor opisuje główne nurty turystyki kulturowej oraz zachęca do poznawania skarbów światowej kultury. Książka jest przeznaczona dla studentów różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyką, krajoznawstwem, geografią turystyczną i hotelarstwem. Z pewnością będzie też przydatna słuchaczom studiów podyplomowych oraz osobom profesjonalnie zajmującym się organizacją turystyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna: wyjaśnia, jak zarządzać działalnością promocyjną przedsiębiorstwa w Internecie; przybliża metody szacowania skuteczności promocji internetowej; przedstawia istotę Business Inteligence – technologii wspierającej pomiar skuteczności promocji w Internecie; ukazuje koncepcję modelu szacowania skuteczności promocji internetowej; przybliża analizę skuteczności kampanii e-mailingowych z wykorzystaniem zaprojektowanego narzędzia; prezentuje empiryczną weryfikację modelu na podstawie badań przeprowadzonych wśród przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Marketing w gastronomii / Józef Sala. - Wyd. 2. - Warszawa : PWE ; IBUK Libra, 2023. - 228 s.
Forma i typ
Gastronomia jako ogniwo sfery usług pełni ważne funkcje gospodarcze i społeczne. Dostarczając wysoko przetworzone produkty żywnościowe, może się przyczyniać do unowocześnienia spożycia oraz korzystnie wpływać na poziom życia ludności. Książka stanowi całościowe opracowanie z dziedziny marketingu w gastronomii. Autor omówił w niej: · pojęcie i rolę gastronomii w gospodarce rynkowej, · istotę i specyfikę marketingu w gastronomii, · usługę gastronomiczną jako produkt, · strategie produktu w gastronomii indywidualnej i systemowej, · dystrybucję usług gastronomicznych, · kształtowanie cen w gastronomii, · promocję usług gastronomicznych, · usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie, · usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy szkół o profilu turystycznym. Dostarcza niezbędnej wiedzy osobom zatrudnionym w biznesie restauracyjno-hotelarskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca wieloaspektowa, ukazująca zagadnienia kapitału ludzkiego i innowacyjności z punktu widzenia ich efektywnego wykorzystania w gospodarce i zarządzania przedsiębiorstwami. Autorzy omawiają te zagadnienia z różnego punktu widzenia, poczynając od polityki państwa w tym zakresie, poprzez instytucjonalne i organizacyjne uwarunkowania (jak sfera organizacyjna kapitału ludzkiego i innowacji, konsekwencje spóźnionych reform edukacji i nauki, niedopasowania szkolnictwa wyższego i nauki do potrzeb praktyki itp.), a kończąc na kierunkach i zakresie ich doskonalenia. Książka jest polecana wszystkim, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie o sprawne rządzenie i zarządzanie rozwojem dla lepszej przyszłości oraz o warunki bezstronnej debaty naukowej i publicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej