Sortowanie
Źródło opisu
Leszno
(12)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(12)
E-booki
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Leszno - wypożyczalnia
(12)
Leszno - czytelnia
(1)
Autor
TRZEŚNIOWSKI ROMAN
(2)
Bednarzowa Bożena
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
CELICHOWSKI JAN
(1)
Drozdowski Sławomir
(1)
Grottel Kazimierz
(1)
Krawański Andrzej
(1)
Lisicki Tomasz
(1)
Maszczak Tadeusz
(1)
MŁODZIKOWSKA MARIA
(1)
Nowocień Jerzy
(1)
PRZEWĘDA RYSZARD
(1)
Pilicz Stefan
(1)
Przewęda Ryszard
(1)
RACIBORSKA-REKOWSKA STEFANIA
(1)
Sankowski Tadeusz
(1)
WERSCHLER ADAM
(1)
WILK BARBARA
(1)
Wojciechowska Małgorzata
(1)
Wojtkowiak Tadeusz (1952- )
(1)
Zuchora Krzysztof
(1)
Śniegocka Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Sport
(4)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(4)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Dziecko
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież
(1)
Rynek
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Taniec
(1)
Turystyka
(1)
Łucznictwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96239 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im.Eugeniusza Piaseckiego nr 352)
Streszcz. i spis treści ang. Bibliogr.
Ser. gˆ.: 0239-7161
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96235 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74920, 74921 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70961 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71561, 71018 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74918, 74919 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75587 (1 egz.)
Leszno - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 74917-Czyt. XXII-O (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75586 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie ; 305)
Bibliogr., tab., streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70965 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Leszno - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79736, 79734, 79735 (3 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Treść książki zawiera analizę faktów, opinii o faktach, refleksje i uogólnienia na temat wartości edukacyjno-społecznych sportu i olimpizmu na przełomie wieków XX i XXI. Zawarta w książce wiedza jest efektem wieloletnich badań naukowych, głównie w obszarze nauk humanistycznych i społecznych; pedagogów, teoretyków wychowania fizycznego i sportu. Autorzy tej monografii skupili uwagę przede wszystkim na wartościach, pozytywnych stronach aktywności fizycznej i wychowania fizycznego, które stanowią podstawę kultury fizycznej i sportu. Ruch fizyczny, aktywność, wszelkie jej formy są niezbędne w rozwoju i całej ontogenezie człowieka, zwłaszcza obecnie w społeczeństwie sieci i wiedzy. Aby poznać i zrozumieć dzisiejszą rzeczywistość, żyć w niej i ją zmieniać, należy przejść odpowiednią edukację, zdobyć umiejętności i nawyki kształcenia przez całe życie. To powinna zapewnić dobra, nowoczesna szkoła. Ma ona służyć dziecku i wspierać jego samorealizację. Szkoła powinna sprzyjać rozwojowi ciała i umysłu, uzdolnień i wyobraźni, woli i uczuć. Zapewnić uczniom rozwój moralny i duchowy, a jednocześnie hamować i eliminować zagrożenia i negatywne wpływy. Szkoła może i powinna stanowić otwarte środowisko wychowawcze wśród rówieśników. To podczas edukacji szkolnej zawiązują się więzi ze społeczeństwem. W szkole XXI wieku wychowanie fizyczne wpisuje się w jej integralny program. Włącza się w dynamiczny proces wychowania ucznia, który obejmuje potrzeby i marzenia, zwyczaje i obyczaje w rodzinie i środowisku. W trosce o zdrowie i wielostronny rozwój dzieci autonomiczna szkoła powinna w większym stopniu współdziałać z nauczycielami wszystkich przedmiotów nauczania i z rodzicami. Zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne, obozy, turystyka i krajoznawstwo powinny w większym stopniu utrwalać aktywny i twórczy ruch, który jest naturalnym stanem człowieka. Tworząc warunki życia wspólnotowego szkoła wykorzystuje wartości wychowania fizycznego i sportu szkolnego do budowania i wzmacniania więzi kulturowej wszystkich podmiotów edukacji: uczniów, rodziców, nauczycieli. Podczas zajęć sportowych uczniowie nabierają niezbędnych doświadczeń w rozwijaniu spraw-ności fizycznej i duchowej. Uczą się wolnego wyboru wartości, szkoła jednocześnie eliminuje lęk i edukacyjny przymus. Wychowanie odbywa się w niej przez rozwój, a rozwój przez radość. W znacznej mierze zapewniają to zajęcia sportowe, w nich bowiem ważną rolę odgrywa zabawa. Wprowadza ona dziecko w świat najbliższych wartości kulturowych, wolność wyboru i ekspresję indywidualnych przeżyć. Ukazuje wzory, normy i reguły postępowania. Omawiając drogi rozwoju wychowania fizycznego w Polsce autorzy wskazu-ją, że wychowanie fizyczne rozciąga się na całe życie. Jest świadomą i celową formą aktywności fizycznej, skierowaną na wielostronny rozwój dziecka oraz ła-godzenie skutków starzenia się. Dlatego powinna być powiązana ze stylem życia. Sport nowożytny jest ukazany jako zjawisko społeczne i kulturowe. Na tle społeczno-ekonomicznym i politycznym pokazane są w zarysie jego przeobrażenia w drugiej połowie XX wieku i dwóch pierwszych dekad XXI. W okresie tym sport przeszedł historyczną metamorfozę: od przyjemnej zabawy i rozrywki do amatorskiego uprawiania dla przyjemności jako rodzaju sztuki. Ma więc różne oblicza. Współzawodnictwo ogarnęło również ludzi z niepełnosprawnościami. Ten fakt, m.in. potwierdza tezę o powszechności sportu jako zjawiska społecznego i kultu-rowego. Mimo ewolucji jaką przeszedł mieści się nadal w kanonie sportu dla wszystkich. Przez poznawanie zasad i przestrzeganie przepisów gry, sport jest ważnym środkiem edukacji, uczestnicy sportu kształtują swoje zachowania społeczne, postawy obywatelskie i patriotyczne. Wartości sportu wynikają w głównej mierze z olimpizmu, który jest jego ideologią. Olimpizm dla sportu jest źródłem wartości wymienionych w Karcie Olimpijskiej. Sport w połączeniu z innymi formami kul-tury stanowi integralną część wychowania ogólnego. Rozwija się na bazie samo-dzielności myślenia i działania w zgodzie z istotą społecznej filozofii olimpijskiej. Ruch olimpijski integruje działania sportowe z działalnością międzykulturową. Trwający blisko 130 lat ruch olimpijski, doznał wstrząsu po agresji zbrojnej Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Mamy jednak nadzieję, że podobnie jak w przypadku I i II wojny światowej uda się obronić szlachetne ideały i młodzież z całego świata spotka się na Igrzyskach Olimpijskich XXXIII Olimpiady w Paryżu pod pokojowo wzniesioną flagą olimpijską. Ruch olimpijski funkcjonuje dzięki wolontariatowi sportowemu, który stał się fenomenem cywilizacyjnym. Bez wolontariuszy nie byłyby możliwe igrzyska olimpijskie, paraolimpijskie i wszelkie inne wydarzenia i widowiska sportowe. Źródłem działalności wolontarystycznej jest akt wolnej woli człowieka na rzecz niewymuszonej przez kogokolwiek służby, w imię wartości jakie niesie sport. Uzupełnia edukację formalną alternatywnymi umiejętnościami i doświadczenia-mi. Przygotowuje do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa obywatel-skiego oraz w globalnym świecie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesne pielęgniarstwo zarówno w Polsce, jak i na świecie podlega ciągłym, istotnym przeobrażeniom. Przeobrażenia te, w konsekwencji zmiana działań i kompetencji w zawodzie pielęgniarki/pielęgniarza, są wynikiem różnych przekształceń tak politycznych, jak i gospodarczych, które dokonują się w Polsce i na świecie. W przyszłym roku będziemy obchodzić jubileusz 50 – lecia kształcenia pielęgniarek i położnych na poziomie wyższym, które swoje początki miało w 1969 roku na Akademii Medycznej w Lublinie, obecnie Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Teraźniejsze kształcenie pielęgniarek i położnych odbywa się na podstawie standardów nauczania, dyrektywy Unii Europejskiej i Procesu Bolońskiego wielu uczelniach publicznych, jak i niepublicznych. Wśród podejmowanych działań w dziedzinie pielęgniarstwa znaczącą rolę odgrywa strategia interdyscyplinarna, dzięki której pielęgniarstwo znalazło się na pograniczu nauk medycznych, nauk społecznych, nauk o zdrowiu i medycyny. Zgodnie z ustawą o zawodzie pielęgniarki i położnej, pielęgniarka pełni istotną funkcję w zakresie pielęgnowania, edukacji, a także diagnozowania pacjenta. Nie można zapomnieć również o włączaniu w te działania rodzin/opiekunów pacjentów objętych opieką pielęgniarską. Poniższa monografia została opracowana dzięki współpracy specjalistów z wielu dziedzin medycyny, zdrowia publicznego, nauk o zdrowiu czy pedagogiki, jako kierunku pokrewnego mającego zastosowanie w kierunkach medycznych. W części pierwszej zatytułowanej Od noworodka do maturzysty - problemy zdrowotne dzieci i młodzieży zostały ukazane problemy, z którymi spotykają się pracownicy zespołu interdyscyplinarnego pracujący z dziećmi i młodzieżą. Poruszono problem błędów żywieniowych oraz wiążący się z tym temat nadwagi i otyłości u dzieci i młodzieży. Wskazano na ważną rolę pielęgniarki w opiece nad dziećmi z chorobami przewlekłymi, a także kolejny raz poruszono temat współpracy położnej i douli, który coraz częściej poruszany jest w literaturze przedmiotu czy mediach. Część druga zatytułowana Profilaktyka i edukacja zdrowotna w różnych okresach życia człowieka to doniesienia wielu autorów z wielu dziedzin. Ukazano w nich rolę całego zespołu interdyscyplinarnego w opiece nad chorymi w różnych okresach życia oraz w różnych jednostkach chorobowych. Zwrócono uwagę na ważną rolę edukacyjną, którą pełni pielęgniarka/pielęgniarz nie tylko w zakresie edukacji chorego ale także jego rodziny. Tematyka jest tak szeroka, ze każdy czytelnik może znaleźć informacje, opis podjętych działań w jednostce chorobowej, która jest mu bliska w związku z podjętą pracą czy też opiekowaniem się chorym z podobnymi schorzeniami. W części trzeciej zatytułowanej Zdrowie psychiczne rodziny w ujęciu interdyscyplinarnym ukazano ważny problem (często omijany w podobnych publikacjach) związany ze zdrowiem psychicznym. Przedstawiono problemy z aktywizacją zawodową pacjentów chorujących na schizofrenię, a także rolę edukacyjną personelu pielęgniarskiego wobec chorego z tą jednostką chorobową. Zapoznano czytelnika ze zdaniem studentów kierunku pielęgniarstwo na temat depresji, a także postawą pielęgniarek wobec problemu eutanazji. Poniższa monografia dzięki zawartym w niej informacjom posiada dużą wartość merytoryczną i może być ciekawą literaturą dla osób pracujących w zawodach medycznych i pokrewnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej