30437
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1206)
Książka stanowi intrtesujące studium teoretyczno-empiryczne dotyczące jednej z najbardziej aktualnych problematyk we współczesnej edukacji szkolnej.Mianowicie chodzi o wgląd w sytuację nauczycielek i nauczycieli w kryzysie doświadczanym w czasie pandemii COVID-19 i związanym z nim wypaleniem zawodowym Intencjom autorów i zarazem motywacją do podjęcia problematyki była próba zrozumienia środowiska nauczycielskiego w obliczu kryzysu, który w tym zawodzie przyjął specyficzne oblicze. Zawód nauczyciela bowiem, po ogłoszeniu światowej pandemii SARS-CoV-2 oraz w Polsce lockdownu, niemal z dnia na dzień, a dosłownie z nocy na dzień, za sprawą nie zapisów leglislacyjnych, rozporządzeń i formalnych uzasadnień przygotowywanych miesiącami, lecz przez przez małego , śmiertelnie groźnego wirusa zmuszony został do rewolucyjnego wręcz przewrotu statusowego i metodycznego. Zamknięcie szkół wymusiła bez żadnego przygotowania praktycznie przez jedną noc zmianę podejścia do procesu edukacji, do szeroko pojętego nauczania - przekazywania wiedzy i wychowania, do uczniów, do rodziców, w końcu do siebie i swojego statusu. To nie mogło nie pozostawić śladów.
Status dostępności:
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43793 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Przyjęta nazwa autorki: Malwina Dankiewicz-Berger.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 121-143.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej