63137
Book
In basket
Nauka patrzenia na zjawiska rozwojowe z perspektywy różnych teorii, czyli wyjaśnień, których prawdziwość sprawdzono w badaniach naukowych, to przygoda i wyzwanie. Podręcznik uczy otwartości umysłu, refleksji, umiejętności zdystansowania się wobec prostych i szybkich wyjaśnień, poszukiwania rzetelnych źródeł wiedzy i dostrzegania rozwiązań praktycznych problemów dzięki świadomemu analizowaniu złożonych ludzkich zachowań. W trzech częściach książki autorzy kompleksowo omawiają: teorie, które akcentują rolę czynników biologicznych w rozwoju człowieka; teorie: ewolucyjna, psychoanalityczna i poznawcza. Teorie, które podkreślają rolę czynników środowiskowych w rozwoju człowieka: uczenia się, ról społecznych, rozwoju w biegu życia oraz sprawiedliwości społecznej. Teorie podkreślające interakcję między jednostką a środowiskiem: psychospołeczna, kulturowo-historyczna, bioekologiczna oraz teoria systemów dynamicznych. Barara i Philip Newmanowie nie tylko przedstawiają teorie rozwoju, lecz także porównują je ze sobą, pokazują kontekst historyczny i kulturowy, w którym powstały i nadal powstają, wskazują ich zalety i wady, pytają, jak wykorzystać wiedzę naukową w praktyce i jak zgodnie z każdą z koncepcji interpretować studia przypadków. Nie budują w czytelniku przekonania, że nauka jest „wiedzą oświeconą”, przeciwnie - pozwalają dostrzec jej kumulatywny charakter i metodologiczny rygor, który nakazuje sprawdzać prawdziwość tez różnych teorii i otwierać się na nowe odkrycia. Głównym celem tej książki jest wspieranie krytycznego myślenia i aktywnego podejścia do uczenia się.
Availability:
Leszno - czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 96489-Czyt.-XXV-C (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Theories of human development, 2023
Bibliography, etc. note
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again