26891
Książka
W koszyku
Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty.
Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty. Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju. Liczba stron 274 Rok wydania 2018 Miejsce wydania Warszawa Wydanie I Oprawa miękka Format B5 Spis treści Wstęp 1. Ambidexterity jako koncepcja rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 1.1. Istota współczesnej strategii przedsiębiorstwa 1.2. Pojęcie, sposoby i poziomy ambidexterity w organizacji 1.3. Przegląd badań nad ambidexterity w zarządzaniu strategicznym 1.4. Wybory strategiczne przedsiębiorstw z perspektywy ambidexterity 1.5. Podsumowanie 2. Antecedencje wyboru strategii ambidexterity a efektywność jej realizacji 2.1. Niepewność otoczenia 2.2. Uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne 2.2.1. Uwarunkowania zasobowe 2.2.2. Uwarunkowania strukturalne 2.2.3. Kontekst organizacyjny 2.2.4. Wielkość i wiek przedsiębiorstwa 2.3. Przywództwo strategiczne 2.4. Ambidexterity a efektywność przedsiębiorstwa 2.5. Podsumowanie 3. Metodyka badań 3.1. Cel, zakres i metoda badań empirycznych 3.1.1. Badania pilotażowe 3.1.2. Dobór próby 3.1.3. Obciążenia i ograniczenia badań empirycznych 3.2. Model badawczy i pomiar zmiennych 3.2.1. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa z perspektywy ambi¬dexterity 3.2.2. Antecedencje wyboru strategii 3.2.3. Efekty z realizacji strategii — efektywność przedsiębior¬stwa 3.3. Miary i narzędzia analizy statystycznej 3.4. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 3.5. Podsumowanie 4. Strategia ambidexterity w ujęciu empirycznym — wyniki badań 4.1. Strategie rozwoju badanych przedsiębiorstw 4.2. Antecedencje i efektywność realizacji strategii badanych firm 4.3. Związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy wyborem strategiiambidexterity, jej uwarunkowaniami i efektywnością 4.4. Dyskusja wyników badań i implikacje menedżerskie 4.5. Podsumowanie Zakończenie Załącznik — kwestionariusz ankiety Spis rysunków Spis tablic Bibliografia
Status dostępności:
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39728 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Błędny numer ISBN na stronie redakcyjnej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 248-273.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Książka przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej