20558
Książka
W koszyku
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała ta książka. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Opracowanie udostępnia nauczycielowi profesjonalne gotowe narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że według autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków opracowań poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W książce znajdują się m.in. najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole, podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy, informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje, opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci, opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej, nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań, eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje, cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo, sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci. Zawiera arkusze diagnostyczne i rysunki.
Status dostępności:
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30749 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Patronat medialny : Bliżej Przedszkola, bliżej przedszkola.pl
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 100-103.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej